alven; sa:Alltid rött, alltid rätt![]()
Aaahhh måste ta fram nåra gamla Imperiet, Ebba och Brända Barn 7"
alven; sa:Alltid rött, alltid rätt![]()
avslutad210712; sa:Man kan byta ut standardkvaliten på dunet mot 800 vilket gör att komfort-temperaturen sjunker med 3-4 grader. Å andra sidan kan man tänka sig att man har en tjocklek mindre på sin säck och får då ungefär samma klomfort-temperatur som med standard-dun och en tjocklek mer. Vinsten är att man får en säck som är ungefär 100g lättare.
Kan det verkligen stämma att säcken är ungefär lika varm om jag går från 470g standrad-dun till 360g 800-dun? Procentuellt är det ganska stor skillnad. Gäller om jag går från en 400LW till en 300LW säck. Skillnaden i pris är så pass liten att jag gärna gör det om det verkar rimligt.
millimeter; sa:avslutad210712; sa:Man kan byta ut standardkvaliten på dunet mot 800 vilket gör att komfort-temperaturen sjunker med 3-4 grader. Å andra sidan kan man tänka sig att man har en tjocklek mindre på sin säck och får då ungefär samma klomfort-temperatur som med standard-dun och en tjocklek mer. Vinsten är att man får en säck som är ungefär 100g lättare.
Kan det verkligen stämma att säcken är ungefär lika varm om jag går från 470g standrad-dun till 360g 800-dun? Procentuellt är det ganska stor skillnad. Gäller om jag går från en 400LW till en 300LW säck. Skillnaden i pris är så pass liten att jag gärna gör det om det verkar rimligt.
Vad kostar det att byta dunkvalitet?
avslutad210712; sa:På de säckar jag frågade om, Voyager Light 400 LW resp 500 MR, kostade det 29 resp 31 euro extra. För Pertex Quantum blir det ett tillägg på 25 euro.
Har en komplett prislista som jag kan skicka ifall du vill ha.
Tranan; sa:Har precis fått hem min säck.
millimeter; sa:Tranan; sa:Har precis fått hem min säck.
Hur lång tid tog det från beställning?
Håkan K; sa:Härmisar!avslutad210712; sa:Nordesjö; sa:avslutad210712; sa:Villrådig är bara förnamnet just nu och sen skall man välja färg också.....
Har du tur får du välja vilken färg du vill bara du väljer svart eller rött. Så var det för mig
Jag satt och pillade i Photoshop med alla olika färger och kombinationer och så visade det sig att Roman bara hade två färger på lagret...
Men svart säck med rött foder är ju snyggt.
Ganska säkert att rött blir den ena färgen om han bara har den hemma och faktiskt så är rött och svart en trevlig kombination så den ligger rätt bra till *L*
Strykarräven; sa:Zeb: Kan du för en lexi-asteniker som mig (eller vad det kan heta när man inte ids läsa tio sidor foruminlägg) beskriva exakt vilka säckar du köpt, med vilka tillägg etc, och vad detta slutligen kostade dig? Custom-beställningar blir ofta lite oöverskådliga prismässigt, är min erfarenhet.
avslutad210712; sa:Håkan K; sa:Härmisar!avslutad210712; sa:Nordesjö; sa:avslutad210712; sa:Villrådig är bara förnamnet just nu och sen skall man välja färg också.....
Har du tur får du välja vilken färg du vill bara du väljer svart eller rött. Så var det för mig
Jag satt och pillade i Photoshop med alla olika färger och kombinationer och så visade det sig att Roman bara hade två färger på lagret...
Men svart säck med rött foder är ju snyggt.
Ganska säkert att rött blir den ena färgen om han bara har den hemma och faktiskt så är rött och svart en trevlig kombination så den ligger rätt bra till *L*
Döda fiskar följer med strömmen så det vart två röda säckar med svart insida - Hillebergsanpassat *flinar*.
Nja, det fanns blå också - min är två nyanser blå på utsidan och grått på insidan...vad liknar det, tro?