Sovsäck från Roberts Outdoor Equipment

Han har mycket att göra den gode Roman, fick nyss detta otåliga mejl :)

"Hello Staffan,
Have you received my e-mail?
Have you already made a decision? Let me know about it no matter what it is!
I am launching big order in a few days and for a time being my production
abilities will decrease.
Best regards,
Roman Werdon"
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Haha, nu kan jag anmäla dig för brott mot PUL, samt för insiderbrott om det skulle läcka ut att jag handlat polska dunvaror oskäligt billigt...

När vi var där höll sömmerskorna (ja, det var inte en enda man utom Roman där) på att sy ett otal vita dunjackor med olivgrönt foder. Han ville inte uppge vilken armé som skulle ha dem, sa att det var hemligt. Planerar Finland att anfalla något grannland snart?
 
Sambeställning till Göteborg?

Jag är på väg att beställa sovsäck från Robert's, är det någon i Göteborgstrakten som är intresserad av att beställa gemensamt för billigare frakt?
 

JonathanW

Avslutat
Re: Sambeställning till Göteborg?

kopano; sa:
Jag är på väg att beställa sovsäck från Robert's, är det någon i Göteborgstrakten som är intresserad av att beställa gemensamt för billigare frakt?

Jag har precis beställt en sovsäck därifrån, överförde pengar i måndags. Leverans till Mölnlycke. Med lite snabbt agerande går det säkert att få samleverans med din sovsäck. E-posta om du är intresserad.
 
Endurance?

Vet inte om jag ska ha Pertex 4 eller Endurance. Är det overkill med endurance? Släpper det igenom kroppsfukten mycket sämre? Håller det sämre (eller bättre)? Är det bättre att ha Pertex 4 och använda fuktgenomsläppande överdrag om det är blött väder? Är det nån som vet?
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Är Endurance ett tyg eller en behandlingsteknik?

Jag tror att Endurance var Pertex benämning på tekniken att lägga ett tunt pu-lager på insidan av sovsäckens yttertyg och att denna teknik appliceras på en rad material i deras sortiment. ex. Quantum som finns både med och utan Endurance.

Kolla om det kan röra sig om P4 med eller utan Endurance

Jag vet inget om fuktgenomsläppligheten men hade nog valt med Endurance då det ger en extra försäkran mot fukt utifrån.
 
Jag vet faktiskt inte om det är Pertex 4, men detta skrev Roman på Robert's:

The bag with Endurance shell (1500mmH2O) costs 27 EUR more. (Endurance is available in Red and Black colours only !)

Jag tror nog att det blir vanligt P4 för att vara säker på att den ventilerar så mycket som möjligt. Men jag funderar på hur det blir när impregneringen gått ur om några år. Då kanske man önskar att tyget i sig var mer vattenfrånstötande. Har någon erfarenhet av tex Marmots Helium EQ som är endurance (men Quantum)?
 
Regular eller Wide?

Ni som köpt säckar från Robert's, har ni köpt Wide eller Regular? Hur är de i storleken?
 
Re: Regular eller Wide?

alven; sa:
Ni som köpt säckar från Robert's, har ni köpt Wide eller Regular? Hur är de i storleken?
Min säck var specialsydd (extra lång) och jag beställd den som regular. Vet inte om regular på den säcken motsvarar regular på mindre sovsäckar. Jag tycker att den är rymlig (BMI 20...).

Roman menade på att det kunde bli tajt om man skulle använda dunjacka i sovsäcken.

/Håkan
 
Låter som att Regular alltså gör skäl för namnet.... Det får det bli.

Trevlig prick Roman, mycket hjälpsam och svarar snabbt.
 

avslutad210712

Gäst
alven; sa:
Trevlig prick Roman, mycket hjälpsam och svarar snabbt.

Ja i vanliga fall gör han det men nu sitter jag här och väntar på svar på mitt senaste mail. Undrar om jag måste skicka om det......
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.