Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Sovsäck från Roberts Outdoor Equipment
- Trådstartare Håkan K
- Start datum
avslutad210712
Gäst
avslutad210712; sa:alven; sa:Trevlig prick Roman, mycket hjälpsam och svarar snabbt.
Ja i vanliga fall gör han det men nu sitter jag här och väntar på svar på mitt senaste mail. Undrar om jag måste skicka om det......
Vilket jag slapp för nu kom det ett låååååångt mail från honom
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
avslutad210712
Gäst
Val av tyg
Har nu bestämt mig för modell och nu återstår avv välja tyg i säckarna men är mycket villrådig där.
Funderar på att gå på Quantum för att få en lättare säck (och lättare plånbok) men är det idiotiskt med tanke på att vi har hund med oss i tältet. Om han börjar gräva förstår jag att knappast något tyg håller men det brukar han inte göra och att han möjligen trampar på säcken kan väl inte göra att det går hål eller.
Eller skall jag gå på Pertex6 utvändigt och Quantum invändigt vilket ger ungefär samma vikt som en Pertex4 in- och utvändigt.
Eller kanske helt enkelt standard Pertex4 både in- och utvändigt.
Villrådig är bara förnamnet just nu och sen skall man välja färg också.....
Har nu bestämt mig för modell och nu återstår avv välja tyg i säckarna men är mycket villrådig där.
Funderar på att gå på Quantum för att få en lättare säck (och lättare plånbok) men är det idiotiskt med tanke på att vi har hund med oss i tältet. Om han börjar gräva förstår jag att knappast något tyg håller men det brukar han inte göra och att han möjligen trampar på säcken kan väl inte göra att det går hål eller.
Eller skall jag gå på Pertex6 utvändigt och Quantum invändigt vilket ger ungefär samma vikt som en Pertex4 in- och utvändigt.
Re: Val av tyg
Har du tur får du välja vilken färg du vill bara du väljer svart eller rött. Så var det för mig
Jag satt och pillade i Photoshop med alla olika färger och kombinationer och så visade det sig att Roman bara hade två färger på lagret...
Men svart säck med rött foder är ju snyggt.
avslutad210712; sa:Villrådig är bara förnamnet just nu och sen skall man välja färg också.....
Har du tur får du välja vilken färg du vill bara du väljer svart eller rött. Så var det för mig
Jag satt och pillade i Photoshop med alla olika färger och kombinationer och så visade det sig att Roman bara hade två färger på lagret...
avslutad210712
Gäst
Re: Re: Val av tyg
Ganska säkert att rött blir den ena färgen om han bara har den hemma och faktiskt så är rött och svart en trevlig kombination så den ligger rätt bra till *L*
Nordesjö; sa:avslutad210712; sa:Villrådig är bara förnamnet just nu och sen skall man välja färg också.....
Ganska säkert att rött blir den ena färgen om han bara har den hemma och faktiskt så är rött och svart en trevlig kombination så den ligger rätt bra till *L*
Du kan få bilen i vilken färg du vill, bara du väljer svart 
Re: Re: Re: Val av tyg
Härmisar!avslutad210712; sa:Nordesjö; sa:avslutad210712; sa:Villrådig är bara förnamnet just nu och sen skall man välja färg också.....
Re: Val av tyg
Du kan lugnt välja Quantum. Det är oerhört segt och slitstarkt. Mina erfarenheter är mycket goda. Alla de här tunna tygerna är väldigt mycket starkare än man tror vid första anblicken. Det faktum att de stora tillverkarna ( tex Marmot) väljer Quantum till sina toppsäckar borde vara garanti nog.
Det betyder naturligtvis inte att det inte kan gå hål på det
Jörgen
avslutad210712; sa:Har nu bestämt mig för modell och nu återstår avv välja tyg i säckarna men är mycket villrådig där.
Du kan lugnt välja Quantum. Det är oerhört segt och slitstarkt. Mina erfarenheter är mycket goda. Alla de här tunna tygerna är väldigt mycket starkare än man tror vid första anblicken. Det faktum att de stora tillverkarna ( tex Marmot) väljer Quantum till sina toppsäckar borde vara garanti nog.
Det betyder naturligtvis inte att det inte kan gå hål på det
Jörgen
Roberts Evrest säck
Jag köpte en Everest säck i mars och har "bara" testat den i -20 ett dygn men jag var så varm så jag fick öppna den. DOm var mycket tillmötesgående på Roberts vad gällde önskemål om säcken. Kvaliten verkar vara super, har inget negativt att säga förrutom att det ibland kan ta lite tid innan man får svar. Min frakt kostade 35 Euro för en everest 1300 säck. Hör gärna av er om ni vill veta mer.
Jag köpte en Everest säck i mars och har "bara" testat den i -20 ett dygn men jag var så varm så jag fick öppna den. DOm var mycket tillmötesgående på Roberts vad gällde önskemål om säcken. Kvaliten verkar vara super, har inget negativt att säga förrutom att det ibland kan ta lite tid innan man får svar. Min frakt kostade 35 Euro för en everest 1300 säck. Hör gärna av er om ni vill veta mer.
Liknande trådar
- Svar
- 2
- Visningar
- 731 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg