Sovsäck från Roberts Outdoor Equipment

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

avslutad210712

Gäst
Val av tyg

Har nu bestämt mig för modell och nu återstår avv välja tyg i säckarna men är mycket villrådig där.

Funderar på att gå på Quantum för att få en lättare säck (och lättare plånbok) men är det idiotiskt med tanke på att vi har hund med oss i tältet. Om han börjar gräva förstår jag att knappast något tyg håller men det brukar han inte göra och att han möjligen trampar på säcken kan väl inte göra att det går hål eller.

Eller skall jag gå på Pertex6 utvändigt och Quantum invändigt vilket ger ungefär samma vikt som en Pertex4 in- och utvändigt.

Eller kanske helt enkelt standard Pertex4 både in- och utvändigt.

Villrådig är bara förnamnet just nu och sen skall man välja färg också.....
 
Re: Val av tyg

avslutad210712; sa:
Villrådig är bara förnamnet just nu och sen skall man välja färg också.....

Har du tur får du välja vilken färg du vill bara du väljer svart eller rött. Så var det för mig :)

Jag satt och pillade i Photoshop med alla olika färger och kombinationer och så visade det sig att Roman bara hade två färger på lagret...
Men svart säck med rött foder är ju snyggt.
 

avslutad210712

Gäst
Re: Re: Val av tyg

Nordesjö; sa:
avslutad210712; sa:
Villrådig är bara förnamnet just nu och sen skall man välja färg också.....

Har du tur får du välja vilken färg du vill bara du väljer svart eller rött. Så var det för mig :)

Jag satt och pillade i Photoshop med alla olika färger och kombinationer och så visade det sig att Roman bara hade två färger på lagret...
Men svart säck med rött foder är ju snyggt.

Ganska säkert att rött blir den ena färgen om han bara har den hemma och faktiskt så är rött och svart en trevlig kombination så den ligger rätt bra till *L*
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Re: Re: Re: Val av tyg

avslutad210712; sa:
Nordesjö; sa:
avslutad210712; sa:
Villrådig är bara förnamnet just nu och sen skall man välja färg också.....

Har du tur får du välja vilken färg du vill bara du väljer svart eller rött. Så var det för mig :)

Jag satt och pillade i Photoshop med alla olika färger och kombinationer och så visade det sig att Roman bara hade två färger på lagret...
Men svart säck med rött foder är ju snyggt.

Ganska säkert att rött blir den ena färgen om han bara har den hemma och faktiskt så är rött och svart en trevlig kombination så den ligger rätt bra till *L*
Härmisar!
 
Re: Val av tyg

avslutad210712; sa:
Har nu bestämt mig för modell och nu återstår avv välja tyg i säckarna men är mycket villrådig där.

Funderar på att gå på Quantum för att få en lättare säck (och lättare plånbok) men är det idiotiskt med tanke på att vi har hund med oss i tältet. Om han börjar gräva förstår jag att knappast något tyg håller men det brukar han inte göra och att han möjligen trampar på säcken kan väl inte göra att det går hål eller.

Eller skall jag gå på Pertex6 utvändigt och Quantum invändigt vilket ger ungefär samma vikt som en Pertex4 in- och utvändigt.

Eller kanske helt enkelt standard Pertex4 både in- och utvändigt.

Villrådig är bara förnamnet just nu och sen skall man välja färg också.....

Du kan lugnt välja Quantum. Det är oerhört segt och slitstarkt. Mina erfarenheter är mycket goda. Alla de här tunna tygerna är väldigt mycket starkare än man tror vid första anblicken. Det faktum att de stora tillverkarna ( tex Marmot) väljer Quantum till sina toppsäckar borde vara garanti nog.

Det betyder naturligtvis inte att det inte kan gå hål på det :)

Jörgen
 
Roberts Evrest säck

Jag köpte en Everest säck i mars och har "bara" testat den i -20 ett dygn men jag var så varm så jag fick öppna den. DOm var mycket tillmötesgående på Roberts vad gällde önskemål om säcken. Kvaliten verkar vara super, har inget negativt att säga förrutom att det ibland kan ta lite tid innan man får svar. Min frakt kostade 35 Euro för en everest 1300 säck. Hör gärna av er om ni vill veta mer.
 
Snart kommer min....

Jag tog pertex 4 på utsidan i två blå nyanser (ungefär som globetrotter) och grå quantum invändigt. En voyager light med 800 cuin dun...I år ska det inte frysas!! ;-) Nästa vecka lär den komma...
 
Röd insida, grå översida, svart undersida.

Varför nöja sig med två färger när man får tre för samma pris?

Med ett grå/svart tält och svart Expedunderlag tyckte jag att den röda accenten gjorde susen...
 
Som jag förstod Roman så är det just Quantum som bara finns i svart eller rött, evt blir alltså valfriheten större med Pertex4.

Alltid rött, alltid rätt :)
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.