Sony CyberShot

Gör den inte. Den har endast en 1/2.3 sensor, borde funka sålänge det är bra ljusförhållanden. Film är hel kass, den filmar endast i HD (720).
Jag har ingen aning om exakt den kameran, men ägt en del kompakta. Har en Olympus TG-5 som anses är en av de absolut bättre, men den är enligt min tycke OK. Men den filmar i alla fall i 4K och har RAW format för vettigt editering. Är man ut efter bildkvalité och kompakt, ska man kolla på kameror med 1 tum sensor, typ Sony RX100. Men dessa kostar det flerdubbla.
 
Senast ändrad:
Jag håller med föregående skribent och vill avråda dig från att köpa. Vad ska du ha bilderna till, sociala medier? Kolla t.ex. #shotoniphone på Instagram. Duger den bildkvalitén för dig? Ska du filma (video) så har ju även en ganska medioker mobiltelefon högre upplösning. Det enda är väl om du absolut vill ha den optiska zoomen. Kanske är även bildstabiliseringen på kameran bättre än den i mobiltelefoner.
 
Pixlar är inte allt. När man passerat 8-10Mpix är det mycket mera intressant med sennsostorlek och optiken. Ju större desto bättre och mobilkameror är oftast små i detmesta utöver antalet pixlar.
 
Synd att skära bort pixlar för att man inte kan hålla kameran rakt.

720px för film måhända är lite snålt. Men 10Mpx för stillbild är mer än väl för de flesta tillfällen.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...