Sommaren 2006. Med barn i fjällen

Saltoluokta

Förra sommaren hade Saltoluoktas fjällstation ett paket för föräldrar och barn. Kollade på STFs hemsida precis men de har inte lagt in sommarens paket än. Har kamrater som lovprisar det paketet. Man kan ju även åka själv och då är Saltoluokta alldeles utmärkt, tvättmaskin och affär med "barnvänliga" produkter finns på området. Håll koll på STFs hemsida för att läsa mer:
http://www.stfturist.se/
Lycka till!

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Men måste man köpa paket bara för att man har barn?

Ta med barnet på rygen och ge dig av bland fjällstationerna. Ta Jämtalandstriangeln. Då har du inga problem med mat och husrum. Du kan ta med dig det du och barnet behöver och barnet kan, om det vill och inte är jättelitet, gå bitvis själv.

Det behöver inte vara komplicerat.

mvh Christian, ännu utan barn, men var vid SYlarna vid 2 års ålder och min bror fjällvandrade dagsturer vid 6 veckor ålder, så lite erfarenhet har jag iallafall;-)

chralm; sa:
Men måste man köpa paket bara för att man har barn?

Håller helt klart med.
Funderar själv vart jag ska kunna lura med mig familjen till sommaren. Börjar luta åt Abisko/Björkliden, finns många möjligheter till dagsturer och kanske en tvådagars tur.

/Ulf

... Ta Jämtalandstriangeln. Då har du inga problem med mat och husrum. Du kan ta med dig det du och barnet behöver och barnet kan, om det vill och inte är jättelitet, gå bitvis själv.

Har två tjejer, de fyller 5 & 7 nu i mars. Har tältat lite här kring Uppsala där vi bor, och även besökt och sovit i lunsentorpet med dem. http://www.knivstanatur.se/lunsen.htm De har gillat det skarpt, vill därför ta det ett steg ytterligare. Det där med Jämtlandstriangeln låter intressant, har du mer info kring det?, eller någon annan?

MVH
Tommy

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips