Solceller för laddning

Haha köp 511 sådana här och använd hammare och spik så blir det säkert bra ;) Alla kopparkablar som ska dras på taket funkar bra som åskledare också? *fniss*

OBS! Silva Solar II är inte till för att spikas i, eller sättas upp på taket! OBS!

// Jocke
 
Man måste isåfall skaffa en GPS som har sådana batterier eller göra en egen liten laddare med cigg-tändaranslutning. Finns blligt på tex Clas Ohlson.

// Jocke
 
I fjol köpte jag en iSun BattPak från Clas Ohlsson för att kunna ladda batterier i bilen (på semestern) eller i båten (när vi var ute och seglade med scouterna).

Häromdan när jag var inne på deras hemsida såg jag att de reade ut solpanelerna som finns till den så jag slog till.
361511_1510_X_2004-11-11_172204.jpg


Solpanelen går att fästa direkt på baksidan av BattPak och det medföljde dessutom en adapter som är avsedd för Nokia-telefoner. Finns två sugproppar så den går att fästa på ett fönster också. Kanske lite tyngre än andra lösningar men eftersom jag redan hade BattPaken och det var rea så var det en prisvärd lösning.

(Den var dock slut i butiken så jag beställde på postorder och passade då på att också köpa La Crosse-laddaren som omtalats i en annan tråd, för att sprida frakten över lite fler saker:).
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.