Skall investera i en softshelljacka för allmän användning. Vilken ska jag välja av dessa två?
Tierra Chalten Soft Shell Jacket
Arcteryx Gamma MX Hoody
Arcteryx Gamma MX Hoody
gregerjohansson; sa:Skall investera i en softshelljacka för allmän användning. Vilken ska jag välja av dessa två?
Arcteryx Gamma MX Hoody
Peifen; sa:Huva på softisen känns lite tårta på tårta för mej. Om vädergudarna spelar F-N brukar jag ta skalet med huva på mej.
glanne; sa:Måste erkänna att en luva är riktigt snyggt även om funkisfaktorn kan diskuteras
Det beror på i vilka förhållanden jackan ska användas. Chalten är sydd i Schoeller Dryskin Extreme medan Gamma MX är i Polartec PowerShield light. Chalten är således ett bättre alternativ om den ska användas året runt, vid högre tempo och det finns ett hårdskal i närheten. Gamma MX å andra sidan är varmare och passar vintern bättre (jag har själv en utan huva vilken jag hade med mig som enda jacka på dagarna senast jag var i Österrike, dock med en dunväst i ryggsäcken).gregerjohansson; sa:Skall investera i en softshelljacka för allmän användning. Vilken ska jag välja av dessa två?
Arcteryx Gamma MX Hoody
Då är det bara att gratulera!gregerjohansson; sa:Det blev en Arcteryx Gamma MX hoody på grund av överlägsen passform.