Sökfunktion?

Hej igen!

Det här nya forumet känns mer och mer obehagligt. Sökfunktionen verkar inte funka alls. Har det inte testats i förväg?
 
Hur går det med att lösa problem kring sökningar?

T ex vill jag minnas att jag nyligen läst en tråd där Allak och Orion jämfördes, men kan nu inte söka fram den. Sökord Allak Orion såväl som Hilleberg Exped ger väldigt få träffar, trots att dessa måste ha omnämnts tillsammans i jättemånga inlägg
 
Prova att gå via en Googlesökning - det brukar ge lite fler svar,
men fortfarande långt ifrån hur det tidigare forumet själv svarade...
 

clindh

Forumvärd
Ge mig några fler exempel på sökningar ni tycker borde ge annat resultat än vad man får (ange orden ni söker, inte URL till sökresultatet) så kan jag testa, bygga om sökindexet och testa igen för att se om det finns skillnad.

(Det finns ett tillägg till forumet som ger bättre och snabbare sök, men kan inte installera det förrän vi flyttat över till ny server - sker nog denna vecka)
 
Tackar för responsen. Möjligen får vi vänta och se om det blir bättre efter flytten till den nya servern med allt vad det innebär.

Ibland verkar sökningarna funka, ibland inte. Några exempel:

Jag söker 'solcell' postat av '[medlemsnamn]' och får resultat.
Jag söker 'solcell' postat av sachsaren och får inte ett enda resultat.
Just solcells-ämnet var jag rätt engagerad i under en viss tid.

När man söker efter 'flygplan' eller 'vrak' eller 'flottör' eller 'Junkers' borde man stöta på tråden som handlar om just dessa saker vid Vuojnesluobbala i Sarek.
Men det gör man inte. Inte ens Google finner denna tråd. Märkligt.
 

clindh

Forumvärd
Nu har jag dragit igång den (förhoppningsvis) förbättrade sökfunktionen, men inte hunnit testa så mycket

Man kan utöka frågan med några operatorer, t.ex för att göra mer avancerad sökning:
 
Senast ändrad:
Inga problem längre. Sökfunktionen verkar vara fullständigt återställt. Stort tack!
Tänkte just skriva samma och tacka @clindh, för det verkade funka när jag testade sent inatt, efter 6 veckors frustrerad frånvaro från Forum.
Men... just nu verkar ALL sökning (oavsett hur man söker, inkl forum och personlig sida) ligga HELT nere, med meddelande om "serverfel, försök senare". Är det så även för er andra?
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...