Sökes: Bushcraft knivar!

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Tack, har några olika moraknivar, bra och billiga.

Fler förslag tack

Jag har en ifrån Seved, köpte blad & satt ihop den. Har använt den under hösten, rekommenderas
sätter in en bild som finns tidigare i tråden..samt en på egen knåpad slida....

J.

Bilagor

• S.Buschcraft2.JPG
    S.Buschcraft2.JPG
    31.1 KB · Visningar: 3,070
  • bushy ironwood (Small).JPG
    bushy ironwood (Small).JPG
    125.6 KB · Visningar: 2,957

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Jag har en ifrån Seved, köpte blad & satt ihop den. Har använt den under hösten, rekommenderas
sätter in en bild som finns tidigare i tråden..samt en på egen knåpad slida....

J.

Den där slidan är jäkligt fin och desert ironwood är ju jäkligt snyggt. Passar skitbra till bladet.

Seved

enda lärdomen för mig är att hädanefter så skall jag komma ihåg att sy vänsterhängda slidor trots att jag är högerhänt, anledningen är så att inte gevärs kolven slår i hela tiden ( irriterande helt enkelt..).

J.

enda lärdomen för mig är att hädanefter så skall jag komma ihåg att sy vänsterhängda slidor trots att jag är högerhänt, anledningen är så att inte gevärs kolven slår i hela tiden ( irriterande helt enkelt..).

J.

Ja fn det är verkligen tråkigt när man ska smyga som en indian ut till ett pass, så börjar det klinga o klonka mot kolven eller ramen på ryggsäcken.
Jag ska byta till mej en lite mindre samekniv , den ska jag ha som edc ett tag. Jag ska ha den på vänstersida för jag har fullt på högersidan med tång å bits.

Seved

J.

hmm.. har jag inte ens tänkt på.. har kört vänsterhängt i över 20 år, kommer naturligt med sameknivar och även vid dykning även om kniven då sitter annorstädes än vid midjan, dock på vänster sida(om man är högerhänt)..

gro

Avslutat
sttrömengs sameknivar finns på xxl som även har webhandel. Skulle jag bara få ha en kniv skulle jag tagit min samekniv (modell stor)

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.