Sökes: Bushcraft knivar!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
2 Bushcrafters som är mina favoriter

CIMG0005.JPG

Sept%2010%20049_resize.JPG

Fällkniven f1 och fällkniven S1 bör väll nämnas också som bra Bushcraft knivar!

Min personliga favorit är F1, då den är nätt och mycket lättanvänd!

Utöver det så har jag en gammal mora classic nr 2 mkt bra kniv för liten slant, funkar till Bushcraft med.

//Martin

...?
Nu är jag inte med.

Jag skrev ett inlägg ovan med innehåll som jag tog bort när jag läst regelverket angående personlig vinning i inlägg mm. Jag postade bilder på några bushcraftknivar jag gjort, men det kan ju tolkas som marknadsföring för egen vinnings skull, speciellt om man tolkar första inlägget i tråden som att någon är ute efter att köpa en kniv. Så jag tog bort inlägget och skrev en ursäkt där istället. That´s it :)

Ursäkta om jag var otydlig.

Mvh / Karl-Erik

Köpa knivar vill man ju alltid ;)

Även om man jag inte tänkt göra det nu på ett tag så är det kul att få se lite olika knivar man kanske har missat som går att få tag i Sverige. För min del får du gärna posta hur många knivar som helst =).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips