Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Sökes: Bushcraft knivar!
- Trådstartare Sten-Olle
- Start datum
Senast ändrad:
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Tack, har några olika moraknivar, bra och billiga.
Fler förslag tack
Jag har en ifrån Seved, köpte blad & satt ihop den. Har använt den under hösten, rekommenderas
sätter in en bild som finns tidigare i tråden..samt en på egen knåpad slida....
J.
Bilagor
Jag har en ifrån Seved, köpte blad & satt ihop den. Har använt den under hösten, rekommenderas
sätter in en bild som finns tidigare i tråden..samt en på egen knåpad slida....
J.
Den där slidan är jäkligt fin och desert ironwood är ju jäkligt snyggt. Passar skitbra till bladet.
Seved
enda lärdomen för mig är att hädanefter så skall jag komma ihåg att sy vänsterhängda slidor trots att jag är högerhänt, anledningen är så att inte gevärs kolven slår i hela tiden ( irriterande helt enkelt..).
J.
Ja fn det är verkligen tråkigt när man ska smyga som en indian ut till ett pass, så börjar det klinga o klonka mot kolven eller ramen på ryggsäcken.
Jag ska byta till mej en lite mindre samekniv , den ska jag ha som edc ett tag. Jag ska ha den på vänstersida för jag har fullt på högersidan med tång å bits.
Seved
enda lärdomen för mig är att hädanefter så skall jag komma ihåg att sy vänsterhängda slidor trots att jag är högerhänt, anledningen är så att inte gevärs kolven slår i hela tiden ( irriterande helt enkelt..).
J.
hmm.. har jag inte ens tänkt på.. har kört vänsterhängt i över 20 år, kommer naturligt med sameknivar och även vid dykning även om kniven då sitter annorstädes än vid midjan, dock på vänster sida(om man är högerhänt)..
Skulle EKA Nordic W11 kunna vara något?
~Paul~
Ja, det är en väldigt trevlig kniv, dock så hittar jag ingen som säljer den. Kanske går direkt från företaget?
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg