Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Som rubriken lyder, söker vandrare i Oskarshamn med omnejd.
jag har bott här i två år nu men jag har inte lyckats hitta någon med detta intresse.
Så jag frågar nu här.
Om någon är intresserad så får ni gärna höra av er
Nu vet jag inte om Växjö räknas till Oskarshamn med omnejd enligt småländska mått. I norrland är det väl runt hörnet bara
Jag är ute och vandrar en del när tillfälle ges och sällskap är alltid trevligt. Ibland blir det dagsturer och ibland kommer jag iväg 2-3 dagar(familj tar tid). Även jag har svårt att motivera vänner och familj som är lite för bekväma och har andra intressen.
Bland de ställen jag brukar åka till är Storra Mosse, Tiveden, Höglandsleden, Skåneleden mm.
Planerar en längre vandring till nästa sommar/höst.
På lördag ska jag köra ner till Skåne och gå några mil på skåneleden lör-sön. Nära inpå men du får mer än gärna hänga på om du vill. Jag hade tänkt ta med mig enpersonstält men har även större om du inte har eget.
Om du inte kan till helgen så hör av dig ändå om du vill så kan vi styra upp något en annan gång. Jag har inte knallat något i dina trakter så har du några smultronställen så kör jag gärna 1,5 timme för natur och trevligt sällskap.
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
3 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar