Söker vandrare i oskarshamn med omnejd

Som rubriken lyder, söker vandrare i Oskarshamn med omnejd.
jag har bott här i två år nu men jag har inte lyckats hitta någon med detta intresse.
Så jag frågar nu här.

Om någon är intresserad så får ni gärna höra av er :)
 
Hej Rickard

Nu vet jag inte om Växjö räknas till Oskarshamn med omnejd enligt småländska mått. I norrland är det väl runt hörnet bara:)

Jag är ute och vandrar en del när tillfälle ges och sällskap är alltid trevligt. Ibland blir det dagsturer och ibland kommer jag iväg 2-3 dagar(familj tar tid). Även jag har svårt att motivera vänner och familj som är lite för bekväma och har andra intressen.

Bland de ställen jag brukar åka till är Storra Mosse, Tiveden, Höglandsleden, Skåneleden mm.

Planerar en längre vandring till nästa sommar/höst.

På lördag ska jag köra ner till Skåne och gå några mil på skåneleden lör-sön. Nära inpå men du får mer än gärna hänga på om du vill. Jag hade tänkt ta med mig enpersonstält men har även större om du inte har eget.

Om du inte kan till helgen så hör av dig ändå om du vill så kan vi styra upp något en annan gång. Jag har inte knallat något i dina trakter så har du några smultronställen så kör jag gärna 1,5 timme för natur och trevligt sällskap.

Rikard
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.