Söker tips på platser med vildmarkskänsla i Skåne

Hej,
Jag har länge kikat runt på detta forum och fått mycket bra tips och idéer och skriver nu mitt första inlägg.

Jag önskar tips på fina platser för vandring och/eller tältning med vildmarkskänsla i Skåne. Vad jag söker är platser som inte är tillfixade och hårt trafikerade, helst så öde och långt bort från bebyggelse som möjligt.

Tar tacksamt emot tips och tackar på förhand!

Raslången

Hej.

Runt Raslången får man lite vildmarkskänsla, även på söderåsen går det att få den känslan om man inte går längs Skåneleden. Söder om Perstorp i Gustafsborgsskogarna kan man vara en hel helg utan att springa på en människa. Ett fint område med stigär runt och längs med dammarna där. En timmes vandring från stationen sen är man i "vildmarken". Ett fantastiskt område för långfärdsskridskor på vintern.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips