Söker prisvärd lätt kudde!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Ombytes/förstärkningsplaggen i en lagom stor påse, måste du bära en separat välj en flyghalskudde väger ringa och gör jobbet.

När det är varmt räcker sällan kläderna till kudde för mig. Då använder jag en från Exped. Under hektot, uppblåsbar. Bra på hotell och resor xå...

//J

Jag har en Cocoon Air Core Pillow Ultralight, som jag är klart nöjd med.

Den är uppblåsbar, så den blir mindre än en knytnäve ihoppackad, och väger 105 g. Inte så stor, men mjuk o skön med tunn vaddering och trevligt yttertyg.

240 kr på tex. Get-Out

Bag in box i packpåsen

En bag in box (tom om du inte vill ha vin med på vandringen) som du lägger i packpåsen om du inte har tillräckligt med kläder att fylla ut den med. Jag har för mig att den väger runt 30 gram.

Kan förstås även användas att bära vatten i men det kan vara lite besvärligt att fylla den i fält.

Kolla på Expeds Airpillow. Den har nog fått lite bättre kritik än Cocoons. Jag har en själv och den ersätter en vanlig kudde för mig utan problem. Min väger nog 80g. Kan bara rekomendera!

/M

Köp en billig vanlig kudde, dela på hälften, sy ihop = Två små goa kuddar.
Knöla/rulla ihop ch lägg i passande liten packpåse.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips