Söker nya kompisar i Gbg

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
jo

Jo det skulle vara kul, kanske en fotorunda i skärgården eller liknande. Glömde nästan bort tråden... men visst alltid kul att träffa folk.

Jag föreslog ju att åka till kusten med kameran det finns vandringsleder man kan gå.

Eller du kanske kan komma med något förslag själv??

Jag gillar skärgårdsmiljöer. Färjan ut från Saltholmen till Vrångö är ett förslag, då kan man ju få fotografera och promenera i både natur och samhälle. Bara att kolla tidtabellen och bestämma nånting. Ev skulle man ju kunna åka till nån annan ö också om man känner sig trött på Vrångö. (tidtabeller hittar du på vasttrafik.se, men det vet du säkert redan).

Annars är Amundön också trevlig. Delsjöområdet med Bertilssonsstuga i bortre änden är också fint (bra mötesplats är nog motionscentralen i Skatås).

Ett tips är att kolla i boken "Friluftsliv i Göteborg" där finns det massor av bra tips.

Jag har länge vrit sugen på att gå klart knalleleden. Gick från skatås till Borås men stoppade i hindås så gå resten under en helg hade varit kul. Är 23 år och bör i centrala Göteborg så jag också öppen för andra aktiviteter med. Min mail är niclas242atgmail.com.

Båda förslagen är jätte bra!!

Jag är ledig i helgen som kommer nu om ni är det?
Vet inte hur vädret kommer bli en men det visar sig väl när det börjar närma sig men öarna är jag sugen på att åka till och ta en dags uyflykt kanske på lördag?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips