Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag gillar skärgårdsmiljöer. Färjan ut från Saltholmen till Vrångö är ett förslag, då kan man ju få fotografera och promenera i både natur och samhälle. Bara att kolla tidtabellen och bestämma nånting. Ev skulle man ju kunna åka till nån annan ö också om man känner sig trött på Vrångö. (tidtabeller hittar du på vasttrafik.se, men det vet du säkert redan).
Annars är Amundön också trevlig. Delsjöområdet med Bertilssonsstuga i bortre änden är också fint (bra mötesplats är nog motionscentralen i Skatås).
Ett tips är att kolla i boken "Friluftsliv i Göteborg" där finns det massor av bra tips.
Jag har länge vrit sugen på att gå klart knalleleden. Gick från skatås till Borås men stoppade i hindås så gå resten under en helg hade varit kul. Är 23 år och bör i centrala Göteborg så jag också öppen för andra aktiviteter med. Min mail är niclas242atgmail.com.
Jag är ledig i helgen som kommer nu om ni är det?
Vet inte hur vädret kommer bli en men det visar sig väl när det börjar närma sig men öarna är jag sugen på att åka till och ta en dags uyflykt kanske på lördag?
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...