snushelvete

Hihi, jag läste en intervju med överlevnadsexperten Lars Fält, där han hade varit ute och frllufsat med sin dotter. Fick nikotinabstinens pga glömd dosa eller att det tagit slut, minns inte. Men han sa att han fick sig en tankeställare när dottern frågade hur väl han tyckte att snus-sug och överlevnad hängde ihop... Fast det är ju förstås skönt med folk som inte tar jobbet med sig hem! :)
 
Har för mig att det stod i nån äldre version av Terroristens handbok (eller var det boken "människofällor"?) att man kunde extrahera nikotinet från grovsnus mha kaffefilter och ett antal filtreringar. Bra att ha om man vill ta kål på några hundra pers med nikotin, eller om man vill packa extremt lätt...

Varför inte börja med "lättare" (=mer lättpackade) droger istället, som kokain eller affe? :)
 
Trådväckning!
Nu har jag löst problemet tror jag. Nej, jag har inte slutat snusa, däremot har jag upptäckt Oliver twist tuggtobak. Har testa i en vecka nu och det är helt okej. En ask väger 7 gram, stor som en tändsticksask och räcker ca. två dagar. Jämfört med en vanlig snusdosa som väger 45 gram och räcker en dag är är det en skaplig viktminskning. Vikterna är minus förpackning.
Pär, lättpackarmissbrukarnas konung.

Dä vore nåt för mig, tuggtobak !
Ska snarast testa det istället för cigg o pipa.
Lungorna borde ju må bättre
Tack Pär !
 
Packa snuset..

1 dosa att ha i fickan är tillåtet.
Resten av snuset tömmer du i en zip-lock påse och sen fyller du på dosan vart efter. Lättast är det med portionssnus men glöm inte att ta med skräpet ned från fjället!
 
Jag snusade i 15 år och jag tror ärligt talat inte jag kunde tänka mig att någon snusade mer ihärdigt än mig. Tyvärr (skäms) snusade jag nog ca 1-2 portionsdosor/dag när jag höll på och riktig irritation blev det om jag försökte sluta. Samtidigt var jag fruktansvärt irriterad på att något skulle styra mitt liv. Försökte flera gånger göra som flera säger "trappa ner" men det är enl mitt tycke helt bortkastat! Jag gjorde som så... snusade initialt så hårt att det skrynklade, blödde och blev obehagligt. Slutade sedan direkt med nikotinet men klarade inte "trycket under läppen". Höll därför på med "toapapper" under läppen ett halvår innan det blev för "skämmigt" så att jag slutade med det också. Jag har nu varit utan snus (sedan jag slutade) ca 4 år och saknar det inte det minsta! Det känns som en lättnad och att det inte är något som styr mitt liv! Rekommenderar verkligen att bli av med skiten! Det går (speciellt när jag tänker på att jag har svårt tänka på någon som snusade mer än mig). Lycka till!
 
Jag snusade i 15 år och jag tror ärligt talat inte jag kunde tänka mig att någon snusade mer ihärdigt än mig. Tyvärr (skäms) snusade jag nog ca 1-2 portionsdosor/dag när jag höll på och riktig irritation blev det om jag försökte sluta. Samtidigt var jag fruktansvärt irriterad på att något skulle styra mitt liv. Försökte flera gånger göra som flera säger "trappa ner" men det är enl mitt tycke helt bortkastat! Jag gjorde som så... snusade initialt så hårt att det skrynklade, blödde och blev obehagligt. Slutade sedan direkt med nikotinet men klarade inte "trycket under läppen". Höll därför på med "toapapper" under läppen ett halvår innan det blev för "skämmigt" så att jag slutade med det också. Jag har nu varit utan snus (sedan jag slutade) ca 4 år och saknar det inte det minsta! Det känns som en lättnad och att det inte är något som styr mitt liv! Rekommenderar verkligen att bli av med skiten! Det går (speciellt när jag tänker på att jag har svårt tänka på någon som snusade mer än mig). Lycka till!

Vägrar att ta till mej dina råd ;)
Pär
 
Vägrar att ta till mej dina råd ;)
Pär

Är också fd snusare och slås hela tiden av vilket hemskt oralt behov jag har. Det är ju inte nikotinet jag saknar så här 3 år efter att jag slutat utan känslan av att ha något under läppen. Undra vad Freud och Co skulle sagt om det :).
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.