Snittfart - hur stor betydelse har cykeln ?
- Trådstartare Rookien
- Start datum
Jag brukade köra en 18km teststräcka med vändpunkt med racern. När jag bytte vevarmarna från 170 till 175, så förbättrades tiden med cirka 30 sek. ..och jag passerade 40km/t i snitt på den stäckan. Så cyckeln spelar nog väldigt stor roll..även om sittställningen/luftmotsåndet är det absolut viktigaste.
Jag är inte nybörjarpendlare och cyklar året om men förundras också över hur starka många är, både kvinnor och män och på alla slags cyklar. Jag måste flåsa på och bli svettig för att hänga med. Det handlar säkert om fallenhet och förstås att jag behöver cykelträna mer. Jag blir inte det minsta stark av att cykla utan att bli svettig.Som nybörjarpendlare förundras jag över hur snabbt en del tar sig fram på cykel.
Jag är inte nybörjarpendlare och cyklar året om men förundras också över hur starka många är, både kvinnor och män och på alla slags cyklar. Jag måste flåsa på och bli svettig för att hänga med. Det handlar säkert om fallenhet och förstås att jag behöver cykelträna mer. Jag blir inte det minsta stark av att cykla utan att bli svettig.
Börja med att skaffa en cykeldator med kandensmätare, ifall du inte har en sådan. En racercyklist bör ligga på 85-90 trampvarv/ minut.
/Niklas