Sluta gnäll - lämna bidrag.

Rungá; sa:
Just nu damp det ner "Rovdjursersättningar och inventeringar" - Information från Naturvårdsverket och Sametinget. Samt Naturvårdverkets författningsamling NFS 2004:17 "Naturvårdvserkets förskrifter och allmänna råd om inventering samt bidraag och ersättning för rovdjursförekomster i samebyar" Så jag har en del att plugga in :)

Ja det är lustigt att ju mer man lär sig i detta och sätter sig in i dom olika problemställningarna och dom olika rovdjuren desto mer är där att läsa. Har nog inte läst såhär mycket som jag har gjort denna hösten någon gång i mitt liv. Plus varit ute i tassemarkerna.

Sen Tack till dig Raskesven. Förstår varför du har det nicket;)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Ja, nu har jag skummat igenom alltign lite snabbt och jag kan konstatera att om rovdjuren lever av skogens djur, får, kor, hundrar och renar så lever byråkraterna av skogens djur. Det är nu många som skall säga till om mycket när det gäller rovdjuren. Det skall undersökas, skrivas, sammanställas och anvisas å dissikeras å betalas ut pengar å gudvetvad. Finns det någon undersökning om hur många mantimmar dessa rovdju genererar per år.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips