Slang till KAP Artic

Du kan eventuellt reparera gängorna med helicoil...

Det gängade hålet är ju koniskt kom jag på nu. Vet inte om Helicoil finns i den gängtypen...men som någon sa, en duktig mekanisk verkstad fixar det på 2 sekunder. Problemet är bara att hitta en verkstad som orkar göra sånna småjobb...Du får ta med smörgåstårta och komma på kvällsskiftet ;)

tack för svar
Jag var otydlig. Efter att ha fått en ny slang genom den högra delen på min bild ovan provkörde jag köket. Köket gick bra men det läckte lite i pumpanslutningen. Jag drog åt lite mer och då gick den gängade delen av och den sitter nu kvar i pumpen.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
En riktig mekanisk verkstad har skruvutgängningsverktyg i olika storlekar och kan gänga ut sin kvarvarande bit. (Dessa verktyg är motsolsgängade, så åtdragning blir ut.)
Gasgängor brukar vara koniska, så en firma som fixar gasinstallationer torde vara gjuten.
go tur

En riktig mekanisk verkstad har skruvutgängningsverktyg i olika storlekar och kan gänga ut sin kvarvarande bit. (Dessa verktyg är motsolsgängade, så åtdragning blir ut.)
Gasgängor brukar vara koniska, så en firma som fixar gasinstallationer torde vara gjuten.
go tur

Dessa verktyg som Seobserver syftar på finns också i detaljhandeln i skiftande kvalitet. Att ta bort din avbrutna slangkoppling borde gå galant. Ta den som passar in i hålet på den avbrutna kopplingen, skruva moturs, klart.

http://www.jula.se/catalog/bil-och-...och-muttersprackare/skruvutdragarsats-330185/

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    34.5 KB · Visningar: 358
Annan pump och eller bränsleflaska + pump borde inte vara något problem. Ev kan du i stället gänga om i pumpen och limma ihop slanganslutningen och pumpen med epoxilim.

Fick själv ett litet läckage på brännarens rörövergång till hananslutningen av bränsleslangen. Hårdlödningen hade pajat. Limmade ihop med Araldit vilket nu hållit i 28 år.

Thure

Når du får ut delen som sitter fast så tror jeg at du kan sette inn en snabbkopling fra CEJN Gjengene smører du inn med et tynt lag gjengetetting fra Holdtite, Loktite, Biltema etc. Det tåler bensin og fotogen.

dsk

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips