Slagtålig Bodum-bryggare?

Hej! Kan någon tippsa om en liten billig och lätt press-bryggare för ca 2-3 koppar(Såg en i rostfritt på Globbetrotter men såg för klumpig ut)???

silvertejpa

theDude; sa:
Hej! Kan någon tippsa om en liten billig och lätt press-bryggare för ca 2-3 koppar(Såg en i rostfritt på Globbetrotter men såg för klumpig ut)???

var det i utemagasinet eller i tidningen Brant de hade kaffetips, de använde en silvertejpad bodum i plast.

lycka till
emma

Sportsnet

Sportsnet har en sån här, funkar fint...

mini_relags_java_press.gif

Det går att göra bryggkaffe direkt i koppen. 1,5-2 msk kaffe till en kopp, rör om och låt kaffet sjunka till botten. Brukar jag praktisera hemma när det bara är jag själv som ska ha.

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
segel på koppen!

jag föreslår en liten mockabryggare för ca 100 SEK. finns att köpa på duka, cervera, ikea och andra ställen som säljer husgeråd. väger dock aningens mer än en bodum i plast.
passar perfekt att ställa på optimus nova. ger två koppar (egentligen tre, men man vill ju alltid ha dubbel espresso...), och är mycket godare. puttrar trevligt. glöm inte sockret bara!
serveras gärna med ett wienerbröd och utsikt över något pittoreskt!
/johan - blivande-tv-kaffe-kock

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips