Uppmanar du till piratkopiering?
/Niklas
Haha, ja, respekten för annans egendom är sanslöst låg i detta forum.
..lågvattenmärket (hittills) står den usla kommentaren om högerextremism för. Smått ofattbart korkat.
Senast ändrad:
Uppmanar du till piratkopiering?
/Niklas
Troll kan du vara själv, namne!
Att under eget namn öppet och ärligt vilja föra en saklig debatt brukar inte av vettiga människor räknas till trolling. Men väljer du att se saken så får du naturligtvis göra det.
Kul att du tagit dig tid att googla mig och besöka min välbesökta sajt. Synd bara att du inte tog till dig något av all den information som där finns.
@erephus
Läs nermanades inlägg där han instämmer i att allemansrätten är en sentida konstruktion, så kanske du förstår vad jag syftar på.
Ja, alltså, redan när jägaren betalar för jakten så får denne lite mer möjligheter i naturen än vad som finns i allemansrätten. Men att den utökade möjligheten skulle inskränka någon annans möjligheter utifrån allemansrätten?
Allemansrätten gäller ju för båda och jag läser ibland påståenden om att en jägares ställning, eller hur jag ska uttrycka mig, ska vara bättre utifrån allemansrätten än en som inte jagar. Och ibland så skriver man det i ord som "naturmuppar" eller liknande nedsättande ord om de som "njuter av naturen" utan att jaga.
Vilket då blir konstigt eftersom även jägaren kan utnyttja allemansrätten lika mycket som den som inte jagar.
Nej, jag instämmer inte, jag menar att ORDET allemansrätt kan vara sentida, men själva principen är flera hundra år gammal (det skriver jag ju rakt ut).
I höstas satt det älgjägare på pass längs E45, ja, Europaväg 45, utanför Malung. Vilken tur att de inte bommat vägen![]()
Om jägaren har större rätt till skogen för att han betalar för jakten har den med fiskekort större rätt till sjön än den som badar gratis.
Vi kanske skulle ta och privatisera den vägen, så att folket ser fördelen med tåget
/Niklas
Ja, och höja skatterna så vi kan bygga järnväg för alla timmertransporter som går längs E45
Snälla - för att inte locka hit fler högerextremister med obefintligt intresse för friluftsliv: Kan vi inte alla ignorera sådana som registrerar sig här enbart för att trolla?