Återigen; det är olagligt att hindra någon från att göra det hen enligt lag har rätt att göra.
Det spelar ingen roll hur många gånger du skriver det. Du har fortfarande fel gällande jägare och vandrare....
Återigen; det är olagligt att hindra någon från att göra det hen enligt lag har rätt att göra.
Nu får du ta och visa mig lagrummet som säger det. Mig veterligen är inte allemansrätten en lag, så mycket som en sedvana + utrymmet "mellan" andra lagar. Dvs du får beträda annans mark (utom tomt osv) eftersom det inte är uttryckligen förbjudet, och eftersom folk gjort så i långa tider.Enligt lagen har jag rätt att beträda skogen, den som har jakträtten får då inte hindra mig att göra det.
Eh, lite mer argumentation hade varit på sin plats. Till exempel kanske du kan börja med att tala om varför jag har fel...Det spelar ingen roll hur många gånger du skriver det. Du har fortfarande fel gällande jägare och vandrare....
Nu får du ta och visa mig lagrummet som säger det. Mig veterligen är inte allemansrätten en lag, så mycket som en sedvana + utrymmet "mellan" andra lagar. Dvs du får beträda annans mark (utom tomt osv) eftersom det inte är uttryckligen förbjudet, och eftersom folk gjort så i långa tider.
Eh, lite mer argumentation hade varit på sin plats. Till exempel kanske du kan börja med att tala om varför jag har fel...
Låt oss istället säga att jag uppträdde på ett sådant sätt att de avlägsnade sig själva.
Avlägsna från tomt, nödvärn. Avlägsna från övrig mark, våld.
I mitt fall är iofs "avlägsna" i den juridiska aspekten fel uttryckt av mig, då detta innefattar någon form av våld (våld = tex ta någon i handen för att leda bort dem till att bära iväg någon) - jag rörde aldrig någon. Backar på den. Låt oss istället säga att jag uppträdde på ett sådant sätt att de avlägsnade sig själva.
Var det något sådant här du gjorde? :-/
Brottsbalk (1962:700) 4 kap 4 §
Den som genom misshandel eller eljest med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar annan att göra, tåla eller underlåta något, dömes för olaga tvång till böter eller fängelse i högst två år. [...]
Om du bett mig avlägsna mig från mark för du skulle jaga och bar vapen samtidigt då hade det varit en polisanmälan direkt! För allas skull hoppas jag att du varken har licenser eller vapen!
Bara om ditt liv hotas av att personen finns på tomten vilket inte är sannolikt. Börjar bli väldigt OT detta![]()
Bara om ditt liv hotas av att personen finns på tomten vilket inte är sannolikt. Börjar bli väldigt OT detta![]()
Nu får du ta och visa mig lagrummet som säger det. Mig veterligen är inte allemansrätten en lag, så mycket som en sedvana + utrymmet "mellan" andra lagar. Dvs du får beträda annans mark (utom tomt osv) eftersom det inte är uttryckligen förbjudet, och eftersom folk gjort så i långa tider.