Skyltar som informerar om jakt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
För det första är det inget påhittat brott.

För det andra så är inte Svensk lag nödvändigtvis det samma som var majoriteten av Sveriges befolkning tycker. Lagtexten kan möjligtvis sägas vara ett resultat av vad riksdagen beslutade vid det aktuella tillfället - ofta efter sedvanlig kohandel, partipiska och eventuell kvittning.
/Niklas

Lycka till med att få dem dömda för terrorbrott för att de vandrat i skogen....
 
Nä, jag slutade med det för bortåt 20 år sedan. Men du däremot fulklättrar för fullt än idag..
/Niklas

Det är svårt att fulklättra på etablerade klippor eftersom det ständigt pågår en dialog med berörda markägare. Svenska klätterförbundet har en särskild grupp som bara sysslar med accessfrågor och i princip varje klätterklubb har en accessansvarig som har kontakt med nämnda markägare. Detta resulterar i vissa fall i begränsningar och i vissa fall i totalt klätterförbud.
Dykningen däremot...

Med tanke på Tovetjarns önskemål ;)
 
Senast ändrad:
En human syn på den besattes påstådda skogsägande vore väl att inte fortsatt trigga vederbörande till sina kvälls, natterliga, och på andra tider ständigt svårartade böjelser att här och på andra forum få utlopp för sina stigmatiserade psykosociala problem som jag kan tolka det.

Det vill säga att vederbörande har i sitt påstådda privatägda skogsskifte att utföra både röjning, gallring, plantering och andra skogliga arbetsuppgifter. I stället ägnar den besatte all sin tid åt sådant som antagligen inte gagnar densammes mentala hälsa och skogliga arv.

Av vad jag kan bedöma.

Det räcker väl med andra trådar som måst slutligen klippas av med hänsyn till anständigheten.

Bara en fundering.

Det saknas en gillaknapp....

Jag vet att man inte borde fortsätta men det är så svårt att inte bemöta trollandet
 
Det är svårt att fulklättra på etablerade klippor eftersom det ständigt pågår en dialog med berörda markägare. Svenska klätterförbundet har en särskild grupp som bara sysslar med accessfrågor och i princip varje klätterklubb har en accessansvarig som har kontakt med nämnda markägare. Detta resulterar i vissa fall i begränsningar och i vissa fall i totalt klätterförbud.
Dykningen däremot...

Med tanke på Tovetjarns önskemål ;)

Yes! Nu jävlar! :)
 

Jovisst, det används som ett beskrivande uttryck.

Men ponera att du skulle vända dig till den som skrivit en enskild artikeln. Tror du att den skulle börja motivera att det visst handlar om terrorism? Himla med ögonen visst, men på en konkret fråga om det de facto är terrorism skulle denne nog säga -nej (min gissning).

När man diskuterar med någon som har en så pass dålig moralisk kompass som Niking så kan det vara vettigt att reda ut begreppen, risken finns ju att vi t.ex. ska bli tvungen att acceptera hans fuldyk medans andra inte ens får delta i andra ordnande och välskötta aktiviteter t.ex. för att en markägare sätter upp "Varning för jakt" på pin kiv.
 
Jovisst, det används som ett beskrivande uttryck.

Men ponera att du skulle vända dig till den som skrivit en enskild artikeln. Tror du att den skulle börja motivera att det visst handlar om terrorism? Himla med ögonen visst, men på en konkret fråga om det de facto är terrorism skulle denne nog säga -nej (min gissning).

När man diskuterar med någon som har en så pass dålig moralisk kompass som Niking så kan det vara vettigt att reda ut begreppen, risken finns ju att vi t.ex. ska bli tvungen att acceptera hans fuldyk medans andra inte ens får delta i andra ordnande och välskötta aktiviteter t.ex. för att en markägare sätter upp "Varning för jakt" på pin kiv.

Alltså, det finns över 100 olika definitioner av vad terrorism är. Svea rikes lag är behandlar vad som är brottsligt. Därtill nyttjas det i dagligt tal på något som är störande - oavsett om det är getingar som terroriserar ens saftdrickande eller bajsande personer (väldigt många google-träffar).

Allt är bara semantik - en diskussion utan återvändo.
 
Alltså, det finns över 100 olika definitioner av vad terrorism är. Svea rikes lag är behandlar vad som är brottsligt. Därtill nyttjas det i dagligt tal på något som är störande - oavsett om det är getingar som terroriserar ens saftdrickande eller bajsande personer (väldigt många google-träffar).

Allt är bara semantik - en diskussion utan återvändo.

Ja, då borde ju även du ifrågasätta varför Niking även skriver om domstolar och lagtext.

Skickat från min D5803 via Tapatalk
 
Vargen tar ju bevisligen mycket lamm och får, som till stor del konsumeras av nysvenskar, då många av dessa nysvenskar av religiösa skäl inte vill äta fläskkött och/eller nötkött.

"Nysvenskar" låter i mina öron förbannat sverigedemokratskt och eftersom du använder det uttrycket så uppfattar jag dig som rasist - svårare än så är det inte.

Nä, jag slutade med det för bortåt 20 år sedan. Men du däremot fulklättrar för fullt än idag..

Du anar inte hur fel du har... Vem tror du att jag är egentligen?

Dessutom fuldyker du och det du håller på med är inget annat än forumterrorism eller trådterrorism (välj det som passar)...

Det saknas en gillaknapp....

Jag vet att man inte borde fortsätta men det är så svårt att inte bemöta trollandet

Jag vill också ha en gilla-knapp!


*LOL*!

Ja, då borde ju även du ifrågasätta varför Niking även skriver om domstolar och lagtext.

*GILLA*
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.