Skydd vid ombyte ?

hej
kan någon tipsa om var man kan få tag i ett vindskydd ( Mini tält )som man kan använda om någon har plurrat..medans de byter till torra kläder...jag vet att det förekommer..det bör inte väga för mycket.

Ha'de Matte

Kan en vindsäck funka? (Sådana finns det massor av tillverkare av.) Kanske man behöver någon som står utanför och håller i säcken...?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Till sådana nödsituationer bör ett enkelt partytält av kupoltyp eller paraplymodell kunna duga alldeles utmärkt. Kolla på Biltema, Dollarstore eller liknande.

Vindsäck

Minst en av mina skridskobekanta har en vindsäck med sig vid skridskoturer. Jag lovade vid ett svagt tillfälle att sy om en kastlina åt honom så att vindsäcken utgör kasttyngden.

Den vita påsen med lite röd text är originalpåsen för vindsäcken. Den vita påsen med svart gummikord har jag sytt och i den ryms vindsäcken om man packar den ordentligt. I det grå ”fodralet” ryms lina + vindsäck. Sedan finns det lite ”specialdetaljer” i det grå ”fodralet” som inte syns på bilden.

Det tyg jag använt är fallskärmstyg.

kastlina_crop.jpg

Per

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips