Skydd till skrovet?

När jag nu lagt ner alla de här tusenlapparna så skulle det vara kul om andrahandsvärdet höll sig någorlunda. Några idéer på hur man skyddar skrovet vid uppdragningar på stränder och klippor. Har hört något om "helikoptertape" eller "stenskottstape".

-Jesper

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Måla med Top-coat

Har också hört talas om supertejper, men vet tyvärr inget närmare...
Annars brukar jag måla köllinjen på min kajak med sk Top-coat inför varje säsongen. Det är en blandning av Gel-coat och lite paraffin samt härdare. Finns att köpa i båtbutiker. Jag tillhör den kategori paddlare som helt enkelt accepterar repor i skrovet. Det är liksom oundvikligt om man paddlar :) Målar man på med Top-coat får man en bra slityta utan alltför stor ansträngning.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips