Skrock när det gäller fiske

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Har man med håv får man ingen fisk.
Fast det verkar inte stämma.

Inte mycket verkar stämma efter jag började vara med i veckotävlingen på sportfiskeforum, gick och fiskade med håv efter ett lycka till.

Men något som verkar funka bra är ett nytt fiskespö. Det händer ju inte så ofta men sällan man blankar då.

Förlåt mig hur kunde jag glömma...
Abu's huggtabell i slutet av Napp och Nytt är profetia!

Står det i katalogen så står det!
Försök inte förstå! Försök inte förklara! Du sliter bara med orden i onödan! ;)

Förlåt mig hur kunde jag glömma...
Abu's huggtabell i slutet av Napp och Nytt är profetia!

Står det i katalogen så står det!
Försök inte förstå! Försök inte förklara! Du sliter bara med orden i onödan! ;)

En sak som gör fiske till en så fascinerande sysselsättning är just blandningen av tro och vetande. Hade vi facit vore det inte lika spännande. För att bli en skicklig fiskare krävs både teoretisk vetande och praktiska färdigheter. Samtidigt kan en total nybörjare som inte vet någonting och nätt och jämt kan hantera sin utrustning utan att ohjälpligt trassla till det fånga en rekordfisk medan erfarna och skickliga fiskare kammar noll.

Huggtabellen kan man tro på eller inte, men är det någon av oss som inte åtminstone sneglar på den till exempel den första semesterdagen? Visste vi var och en allt det som lett fram till den färdiga tabellen skulle vi inte behöva den. Napp och nytt var när jag växte upp sportfiskarens bibel och naturligtvis trodde vi på vad som stod i den på samma sätt som en troende tror på det som står i Bibeln även om han inte förstår det.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips