Skor för Inkaleden: Crispi Summit / Meindl kansas gtx?

Hej,

I sommar ska jag vandra Inkaleden. 4 dagars vandring, ca 45 km, bergig terräng och mycket trappor om jag har förstått det rätt. Jag kommer inte att bära någon tung packning, men kommer ha en ryggsäck med lite kläder, vattenflaska etc i.

Jag har aldrig vandrat tidigare (mer än endagsturer) och har haft lite problem med knäna tidigare då jag överbelastat dem, främst vid löpning. Ska ägna de kommande fyra månaderna åt att träna upp både muskler och kondition så mycket jag kan.

Jag väljer nu mellan två par skor (har redan köpt dem, och ska lämna tillbaka ett par): Crispi Summit eller Meindl kansas lady gtx. De förstnämnda väger lite mindre, men de sistnämnda känns mer stabila och har en sula som lär vara lite bättre för mina knän enligt butikssäljaren. De är också snyggare, fast det är väl ingen avgörande faktor. Båda känns väldigt sköna.

Vill gärna ha synpunkter från personer som har testat dessa skor, då jag själv är väldigt mycket nybörjare och inte har något att jämföra med.

Hej!

Hoppas din vandring blir en fin upplevelse! Har nyss köpt Miendl Kansas GTX, för att ha på vandring i Peru. De verkar vara helsköna, håller på att bygga upp mitt flås precis som du. Hör gärna av dig om du har några tips att dela.
Mvh H

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips