Skillnad på brännare till Trangia kök?

Jag har originalet till denna, Trangias egen gasbrännare, köpt i butik. Det låter närmast som du beskriver det. Vredet har ett betydande glapp och är riktigt oprecist. Har inte testat något annat exemplar, så jag vet inte om de är så eller om mitt är ett måndagsex. Borde kanske ha reklamerat den, men så blev det inte...
Har också originalbrännaren från Trianga och upplever inte de problemen du beskriver, så det förefaller vara att du fått ett måndagsexemplar, tyvärr. Om det inte är försent, så har man två (2) års reklamationsrätt om det är ett ursprungsfel, enligt gällande lagstiftning.

Till TS:
Snålheten bedrar visheten (med några få undantag).

Den där kinabrännaren som visades tidigt tänkte jag beställa nu snart från ebay tänkte jag. Går de sönder så får jag väl köpa mig en original. Men för mig som precis är i startgroparna med att fundera på brännare så är ju 123kr som hittat. Den ser identisk ut i utformningen förutom att vredet är annorlunda. Brännarhuvudet är av samma typ i övrigt. Billigaste original är runt 400:-. Billigt det med, men 123:- är billigare. ;D

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Touché...

Alla är så himla besatt av att alla intressen nuförtiden är OINTRESSANTA, bara det är BILLIGT!

Om du nu är ny, varför paja din upplevelse med obeprövade produkter, som dessutom är billiga från början & har någon form av värde om du tröttnar?

Jag håller med dig om att ofta stirrar man sig blind på priset och glömmer kanske bort funktionen. Det styrks ju av att i många organisationer (t. ex. kommuner) så är det bara priset som avgör vid upphandlingar. Mjuka faktorer som bemötande, service och eftermarknadssupport värderas oftast inte.

Samtidigt så håller jag inte med dig i din inställning till "obeprövade produkter". Skulle vi alla ha den inställningen så skulle det inte finnas någon produktutveckling eftersom ingen ändå köper de nyutvecklade produkterna så länge dom är "obeprövade".

Det kan ofte bli dyrt om man kjøper billig, og det ikke funker, men det er ikke alltid sammenheng mellom pris og kvalitet.

Om jeg skulle kjøpe ny brenner til Trangia så ville jeg se etter at den passer på de gassboksene jeg får lett tak i (7/16"), at den har forvarming slik at jeg kan snu boksen opp ned, og selvsakt at den passer, eller lett kan tilpasses trangia.

Når de kravene er oppfyllt kunne jeg begynne å se på pris, men da ville jeg også vurdere om det ser OK ut. Dette blir jo et helt subjektivt kriterium, så det vanskelig å si noe om.

dsk

Just nu verkar man kunna köpa en komplett Traniga 25-4UL inklusive kaffepanna och gasolbrännare för 499 kronor på XXL enligt gårdagens reklamblad

Men som vanligt gäller på XXL att reklam och verklighet långt ifrån alltid stämmer överens

Per

Var och köpte en på XXL idag, mest för att jag ville ha brännaren. Ett extrakök kan i.o.f.s. också vara bra att ha.
Såg att de hade satt ner priset på enbart brännaren från 499:- till 399:- så priset för hela combon, 499:- är helt OK. Vissa handlare tar ju över det dubbla för samma combo. Många handlare tar ju mer för enbart brännaren ensamt än vad XXL tar för combon.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips