Skillnad på brännare till Trangia kök?

Jag har originalet till denna, Trangias egen gasbrännare, köpt i butik. Det låter närmast som du beskriver det. Vredet har ett betydande glapp och är riktigt oprecist. Har inte testat något annat exemplar, så jag vet inte om de är så eller om mitt är ett måndagsex. Borde kanske ha reklamerat den, men så blev det inte...
Har också originalbrännaren från Trianga och upplever inte de problemen du beskriver, så det förefaller vara att du fått ett måndagsexemplar, tyvärr. Om det inte är försent, så har man två (2) års reklamationsrätt om det är ett ursprungsfel, enligt gällande lagstiftning.

Till TS:
Snålheten bedrar visheten (med några få undantag).
 
Den där kinabrännaren som visades tidigt tänkte jag beställa nu snart från ebay tänkte jag. Går de sönder så får jag väl köpa mig en original. Men för mig som precis är i startgroparna med att fundera på brännare så är ju 123kr som hittat. Den ser identisk ut i utformningen förutom att vredet är annorlunda. Brännarhuvudet är av samma typ i övrigt. Billigaste original är runt 400:-. Billigt det med, men 123:- är billigare. ;D
 
Touché...

Alla är så himla besatt av att alla intressen nuförtiden är OINTRESSANTA, bara det är BILLIGT!

Om du nu är ny, varför paja din upplevelse med obeprövade produkter, som dessutom är billiga från början & har någon form av värde om du tröttnar?

Jag håller med dig om att ofta stirrar man sig blind på priset och glömmer kanske bort funktionen. Det styrks ju av att i många organisationer (t. ex. kommuner) så är det bara priset som avgör vid upphandlingar. Mjuka faktorer som bemötande, service och eftermarknadssupport värderas oftast inte.

Samtidigt så håller jag inte med dig i din inställning till "obeprövade produkter". Skulle vi alla ha den inställningen så skulle det inte finnas någon produktutveckling eftersom ingen ändå köper de nyutvecklade produkterna så länge dom är "obeprövade".
 
Det kan ofte bli dyrt om man kjøper billig, og det ikke funker, men det er ikke alltid sammenheng mellom pris og kvalitet.

Om jeg skulle kjøpe ny brenner til Trangia så ville jeg se etter at den passer på de gassboksene jeg får lett tak i (7/16"), at den har forvarming slik at jeg kan snu boksen opp ned, og selvsakt at den passer, eller lett kan tilpasses trangia.

Når de kravene er oppfyllt kunne jeg begynne å se på pris, men da ville jeg også vurdere om det ser OK ut. Dette blir jo et helt subjektivt kriterium, så det vanskelig å si noe om.

dsk
 
Just nu verkar man kunna köpa en komplett Traniga 25-4UL inklusive kaffepanna och gasolbrännare för 499 kronor på XXL enligt gårdagens reklamblad

Men som vanligt gäller på XXL att reklam och verklighet långt ifrån alltid stämmer överens

Per
 
Var och köpte en på XXL idag, mest för att jag ville ha brännaren. Ett extrakök kan i.o.f.s. också vara bra att ha.
Såg att de hade satt ner priset på enbart brännaren från 499:- till 399:- så priset för hela combon, 499:- är helt OK. Vissa handlare tar ju över det dubbla för samma combo. Många handlare tar ju mer för enbart brännaren ensamt än vad XXL tar för combon.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
klerpa Skillnad på gamla och nya optimus nova? Kök och brännare 3
Nosse Stor skillnad på gas och gas förutom priset? Kök och brännare 4
Anders.T Skillnad på bensin? Kök och brännare 9
BrittMarie Skillnad på T-röd och T-röd? Kök och brännare 20
K_T_A Skillnad mellan Optimus nova och polaris Kök och brännare 51
kottar Skillnad SIGG-flaskor! Kök och brännare 9
adventure_transport Skillnad Propan/Gasol? Kök och brännare 3
balo Skillnad gasbrannare till Trangia ? Kök och brännare 22
turtle Någon som vet en kopp på 114mm bred insida? Kök och brännare 25
JAXE Köra Optimus polaris på gas Kök och brännare 15
tallskogen Effektiv storlek på bränsleflaska Kök och brännare 11
Obbmundson Köra polaris på tändvätska? Kök och brännare 37
insco Byta slang på MSR Whisperlite Kök och brännare 2
Alucardi Alternativ till Trangias brännarkopp för Optimus Polaris konvertering på Trangia kök Kök och brännare 41
Alucardi Ny Optimus Polaris märke på flaskan Kök och brännare 9
Moga Vintergas på sommarfjäll? Kök och brännare 9
Jackiie Vit dammig beläggning på HA-kastrull efter diskmaskin? Kök och brännare 4
JMel felanalys på Omnifuel Kök och brännare 1
BillyAxelsson Passar Trangia Minipanna på Trangia 27 inre kärl? Kök och brännare 2
Livetiskuggan Hur är det med priserna på stormkök bränsle? Kök och brännare 16
StinaH Ny på Trangia Kök och brännare 13
Silvii Köpa gas på Sicilien Kök och brännare 2
Lasse Åbom Slut på gas eller annat fel? Kök och brännare 45
Brune Billigt gasolkök på XXL Kök och brännare 14
Schneeberger Optimus Vega tvärdog på lunchen Kök och brännare 14
washaa Bekämpa rost på duossal/aluminium? Kök och brännare 6
packåsna Hur undviker jag underburn på gasbrännare? Kök och brännare 3
G.Kraft Matlagning till 6pers på gaskök Kök och brännare 41
egh01 Böja till slangen på Optimus-pump? Kök och brännare 6
Ute1252 Trangia kastruller och ev stekpannan på Primus Essential Trail Stove? Kök och brännare 5
EBoss Fylla på Trangias Säkerhetsflaska Kök och brännare 8
waltruz Gasol på vintern? Hur grädda våfflor i skidspåret? Kök och brännare 12
Stordrulen Gänga på Trangia GB-74 Kök och brännare 14
Lovan Tips på friluftskök och kokkärl Kök och brännare 21
Markolainen Hur spara på gasen? Kök och brännare 49
Kårsavagge Omni lite TI - svårt få eld på gas, munstycken fel? Kök och brännare 6
riktigadavid Trangia X2 multifuel sotar när kastrullen är på Kök och brännare 13
Olof B Dimension på o-ring, Brännare till "Snuskburken" Kök och brännare 14
Kotten Omnia fritidsugn på bensin/fotogenkök Kök och brännare 17
helenec Förvaring av T-röd på roadtrip? Kök och brännare 17
leukotejp Använda kokkärl direkt på elden Kök och brännare 15
Smogz Förvara gas i bil på sommaren? Kök och brännare 24
jalanjalan service på lite äldre primus brännare behövs det? Kök och brännare 8
avslutmedlemskap0904 Ibland blir man spänd på fortsättningen Kök och brännare 26
NaturBiten Efterlysning - känner du igen köket på bilden? Kök och brännare 6
såg Hur många här inne kör på fast bränsle? Kök och brännare 4
qy Esbit på flyget? Kök och brännare 5
emkå Passar Trangias säkerhetskork på vanliga PET-flaskor? Kök och brännare 36
Trucken Fotogenfunderingar: Jakten på efterföljare till Statoil Blå Kök och brännare 8
Polar300 Trangia återställer sortimentet! DuoSSAL är på väg tillbaks!!! Kök och brännare 16

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.