Skillnad Nuvi 300 resp 310?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Alla förändringar/förbättringar kanske inte är listade. Bäst att testa innan köp. Jag reagerade på eftersläpningen av positionen med Nüvi 350 då man kör. Särskilt besvärande i rondeller med många utfarter eftersom man blir osäker på var man befinner sig.

Sådana problem har jag inte noterat med StreetPilot c550, som annars är snarlik när det gäller uppbyggnaden av navigeringsapplikationen. Jag tyckte den fungerade bra även där det var gott om vägar. Har exempelvis kört i Basel, där det finns massor med gator.

Provade du att ändra detaljnivån för kartan? En hög detaljeringsgrad gör enheten långsammare, då det är mer kartdetaljer som ska ritas upp.

Anders

Blåtand

Blåtand är den enda skillnaden.. Köpte en 300 själv då jag inte behövde det. Efter att ha haft den några veckor så kan man inte vara utan.. vilken fantastisk maskin. Han som sålde den sa att man kunde ha fritidskartan pro eller vad den hette i den. Hur blir användargränssnittet då? Med den tryck känsliga skärmen..

//Håkan

jonasolof; sa:
Jag reagerade på eftersläpningen av positionen med Nüvi 350 då man kör. Särskilt besvärande i rondeller med många utfarter eftersom man blir osäker på var man befinner sig.
Jag har kört en hel del med Nüvi 350, men jag har inte upplevt det problemet.
Kanske är det firmware-relaterat, vet Du vilken verre Du hade?
/Leffe

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips