Skillnad Nuvi 300 resp 310?

Alla förändringar/förbättringar kanske inte är listade. Bäst att testa innan köp. Jag reagerade på eftersläpningen av positionen med Nüvi 350 då man kör. Särskilt besvärande i rondeller med många utfarter eftersom man blir osäker på var man befinner sig.

Sådana problem har jag inte noterat med StreetPilot c550, som annars är snarlik när det gäller uppbyggnaden av navigeringsapplikationen. Jag tyckte den fungerade bra även där det var gott om vägar. Har exempelvis kört i Basel, där det finns massor med gator.

Provade du att ändra detaljnivån för kartan? En hög detaljeringsgrad gör enheten långsammare, då det är mer kartdetaljer som ska ritas upp.

Anders

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Blåtand

Blåtand är den enda skillnaden.. Köpte en 300 själv då jag inte behövde det. Efter att ha haft den några veckor så kan man inte vara utan.. vilken fantastisk maskin. Han som sålde den sa att man kunde ha fritidskartan pro eller vad den hette i den. Hur blir användargränssnittet då? Med den tryck känsliga skärmen..

//Håkan

jonasolof; sa:
Jag reagerade på eftersläpningen av positionen med Nüvi 350 då man kör. Särskilt besvärande i rondeller med många utfarter eftersom man blir osäker på var man befinner sig.
Jag har kört en hel del med Nüvi 350, men jag har inte upplevt det problemet.
Kanske är det firmware-relaterat, vet Du vilken verre Du hade?
/Leffe

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips