Skillnad mellan Packrafts för nybörjare

HasseQ

Temp. avstängd
Rent allmänt så finns det en massa olika kombinationer av vikt & pris & egenskaper & användning.. Jag har en MRS MicroRaft, tycker att det var ett bra val för mig. Men det finns enklare och billigare och lättare varianter, men som då inte klarar forsar el mkt packning. Det finns även tyngre och längre och dyrare rafts, som går lättare att paddla och är mer bekväma för långa turer. Så trixigt val.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack,
Skulle jag kunna be om några länkar? Jag känner bara till ovan nämda så skulle vara tacksam om hade mer att jämföra med
Claes

Tidningen "Praktiskt båtägande" har i senaste numret (8, Augusti 2019) ett test av packrafts.
Inga länkar om man inte är prenumerant, men den säljs i butikerna också så du kan ju kolla om den är värd att köpa med aktuella omdömen om ca 6 olika modeller.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips