Völkl
Svårt val...
K2 skidor tycker jag om, men de brukar paja fortare än tex Rossi skidor. Efter ett år ca 45 skiddagar är rossi bara lite skrapade, mina K2 skidor brukar ha stora jack!
Har åkt big bang och tyckte de var lite mjuka, nya XX är nog bra, Head Monster eller Supercross är fina som slalomskidor och lär nog inte vara dåliga som telisskidor om du är lite tyngre.
Extrem gör fina skidor och passar ganska bra för telisåkning AK4 funkar ju bra har jag hört (ej testat själv).
Men varför välja nått mitt i mellan välj istället två extremer;-)
Har själv ett par Rossi PowAir twin tips med Targa G3 bindning för piståkning och lek dessa är stabilare än tex K2 enemy.
Funkar bra i kortsväng, hopp och lek samt i skogen. Sen är tvintip trevligt i grisbranta rännor! Men enemyn är nog bättre om du skall köra mycket puckelpist!
Sen har jag ett par Völkl G4 med Linken för vårskidåkningen och lössnön. de är ju styva saker som kräver tyngd, höga pjäxor, bra fart och aggresiv skidåkning.
Kör du aggresivt är varken Chilli eller cobrabindningarna bra, cobrabindningen har ju aluminiumhylsor som fjädrarna löper i och de nöts fort...
[Ändrat av fafner 2002-11-08 kl 00:18]