Skåneleden-ås-ås leden

Hallå !

Någon som har vandrat leden mot Jällabjär o över vulkanområdet??

Tänkte ta en dagstur på denna sträckan o se hur det ser ut där!! Söderåsen är jag väl bekant med,men denna sträckan är jag nyfiken på,åtminstone för en dagstur,ni som har varit på denna sträcka skriv gärna o berätta om era erfarenheter!!

Mvh Nicklas
 
Hela vägen fram till Djupadal (Rönneå) är suveränt fin. Du kan ju gå skåneleden dit och sedan gå "off trail" tillbaka (blir väl ca 20 km, dvs en lagom dagstur).
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Söderåsen

Hej,
Är det någon som är sugen på att vandra skåneleden i höst ?
Vi är några som ska iväg nu någon helg under hösten.
 
Jag är tydligen sent ute, men jag håller med de andra. Jag har gått helaSkåneleden utom Österlen-delen och Kust-tillKust från Båstad och västerut. Ås-leden är min klara favorit. Naturen är vacker över hela sträckan, särskilt delen väster om där den går ihop med Nord-till-Syd, fram till en bit in i Söderåsen. Den delen är hela sträckan otroligt fin.

När jag gick där så var delen fram till Röstånga söderifrån mycket dåligt markerad. Jag vet inte om detta åtgärdats. Jag gick fel åtskiliga gånger. Men det vara några år sedan.

Mer utförligt har jag skrivit om det på vandringsleder.se, jag har gjort det mesta i Skåne-sektionen. Läs gärna, och uppdatera när du kommer hem. Eller ladda in bilder, jag äger ingen digitalkamera (än, jag fyller 30 nästa vecka).
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Jag är tydligen sent ute, men jag håller med de andra. Jag har gått helaSkåneleden utom Österlen-delen och Kust-tillKust från Båstad och västerut. Ås-leden är min klara favorit. Naturen är vacker över hela sträckan, särskilt delen väster om där den går ihop med Nord-till-Syd, fram till en bit in i Söderåsen. Den delen är hela sträckan otroligt fin.

När jag gick där så var delen fram till Röstånga söderifrån mycket dåligt markerad. Jag vet inte om detta åtgärdats. Jag gick fel åtskiliga gånger. Men det vara några år sedan.

Mer utförligt har jag skrivit om det på vandringsleder.se, jag har gjort det mesta i Skåne-sektionen. Läs gärna, och uppdatera när du kommer hem. Eller ladda in bilder, jag äger ingen digitalkamera (än, jag fyller 30 nästa vecka).

Hur har¨jag kunnat missa denna eminenta hemsida vandringsleder.se? Jag och kompis har vandrat kors och tvärs i Skåne, är klara med Nord-Syd-leden och ska påbörja Österlenrundturen någon gång under hösten. Den här sidan kommer vi att ha mycket nytta av inför framtida vandringar.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.