Skåne - Spanien

malindo; sa:
Vad gáller cykling i Spanien sà är det nog den näst mest populära sporten här (efter fotboll, sàklart). När tourerna gâr pà sommaren sitter gubbsen som klistrade vid TVn, veckovis.

Mvh / Mats

Verkligen konstigt att inte SVT har fattat det ännu! Landsvägscykling tillhör definitivt de allra bästa tv-sporterna, även om jag föredrar endagarsloppen framför etapploppen. Paris-Roubaix i söndags, var ju verkligen en höjdare.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Re: Re: Re: Kartor? m.m.

Köpte min på Akademibokhandeln i Nordstan, Göteborg. Dom har allt vad gäller kartor och reselitteratur. Annars vet jag inte, men det brukar vara bokhandlare som har kartor så kolla med dom.

...Johan...

malindo; sa:
Vad gáller cykling i Spanien sà är det nog den näst mest populära sporten här (efter fotboll, sàklart). När tourerna gâr pà sommaren sitter gubbsen som klistrade vid TVn, veckovis.

Mvh / Mats

esta demostrado que andar en bicicleta desarrolla exageradamente los glúteos..

Campingar

Cyklar man längs kusten i SPanien så finns det mycket gott om campingar men i inlandet finns det knappt några alls. Jag sov mest ute under olivträd och i fält i Spanien och det funkade bra. I Frankrike campade jag på vissa ställen om det var billigt men annars sov jag ute där också liksom i Tyskland och Danmark. Benelux var så tätbefolkade att jag tog in på camping.
/M

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips