Skåne - Spanien

malindo; sa:
Vad gáller cykling i Spanien sà är det nog den näst mest populära sporten här (efter fotboll, sàklart). När tourerna gâr pà sommaren sitter gubbsen som klistrade vid TVn, veckovis.

Mvh / Mats

Verkligen konstigt att inte SVT har fattat det ännu! Landsvägscykling tillhör definitivt de allra bästa tv-sporterna, även om jag föredrar endagarsloppen framför etapploppen. Paris-Roubaix i söndags, var ju verkligen en höjdare.

Re: Re: Re: Kartor? m.m.

Köpte min på Akademibokhandeln i Nordstan, Göteborg. Dom har allt vad gäller kartor och reselitteratur. Annars vet jag inte, men det brukar vara bokhandlare som har kartor så kolla med dom.

...Johan...

malindo; sa:
Vad gáller cykling i Spanien sà är det nog den näst mest populära sporten här (efter fotboll, sàklart). När tourerna gâr pà sommaren sitter gubbsen som klistrade vid TVn, veckovis.

Mvh / Mats

esta demostrado que andar en bicicleta desarrolla exageradamente los glúteos..

Campingar

Cyklar man längs kusten i SPanien så finns det mycket gott om campingar men i inlandet finns det knappt några alls. Jag sov mest ute under olivträd och i fält i Spanien och det funkade bra. I Frankrike campade jag på vissa ställen om det var billigt men annars sov jag ute där också liksom i Tyskland och Danmark. Benelux var så tätbefolkade att jag tog in på camping.
/M

Aktuellt

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 10 kommentarer

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips