Skandinaviens tre huvudstäder - följa med en bit?

Hej!

Jag har postat en gång för några månader sedan när min cykeltur va i full fart att planeras. Nu på lördag trampar jag iväg från Stockholm!
Det ska bli riktigt spännande och roligt, självklart så bjuder jag in alla som vill åka med en bit eller lite längre att följa med. :)

Min rutt ser ut såhär i grova drag:

Stockholm - Örebro
Örebro - Arvika
Arvika - Oslo
Oslo - Grebbestad
Grebbestad - Göteborg
Göteborg - Helsingborg
Helsingborg - Malmö (färjan över från Helsingborg till Helsingör och cyklar i Danmark till Köpenhamn för att sedan ta tåget över till Malmö, kortare dagsetapp)
Malmö - Sölvesborg
Sölvesborg - Kolbodabaden
Kolbodabaden - Västervik
Västervik - Nyköping
Nyköping - Stockholm

Dagsetapperna är mellan 140-235km förutom Danmarksdagen som endast blir ca 60km.
Om någon inte vill följa med men har en soffa eller liknande att sova på så är jag väldigt tacksam :)

Jag cyklar även för välgörenhet och har en insamling för PLAN. Kika in på min blogg för att gå vidare till min insamling om ni har lust eller följ min långtur på bloggen:
http://davidtraning.blogspot.se/

Om ni har tips eller frågor så hör gärna av er, kanske någon av er har cyklat någon av sträckorna och kan tipsa om något bra matställe eller liknande! :)

Med vänlig hälsning
David
 
Coolt. Skulle också vilja se mer av Sverige och Norden - ev kommer jag även göra det kommande år. Nåval. Din idé lät hur bra som helst tills jag såg dagsetapperna, herregud, jag skulle inte cykla så ens om jag fick betalt. Hur kul är det att sitta i sadeln precis hela dagarna. :)

För mig handlar cykeltouring om, även de gånger jag t ex varit i "djupaste Afrika" om att ha semester, att ha friheten att göra vad jag vill, att aldrig ställa klockan på morgonen, att ha lunch i fyra timmar om jag känner för det, att stanna och ta 100 bilder på en blomma ur olika vinklar, att skita i att cykla på en vecka etc. :) Ofta händer det att solen går ner och jag inte hunnit cykla längre än typ sju mil eftersom jag varit upptagen med roligare saker, haha...

Lycka till!!
 
ursäkta att går ot rakt av här.

Men hur är din sadelväska? Är du nöjd med den? Hur beter den sig när du står upp och cyklar och vacklar cykeln fram och tillbaka?
 
Hej!

haha jag njuter när jag cyklar och stannar där jag tycker det är fint, fotar och fikar mm :) Jag cyklade Mälaren + Hjälmaren runt förra året, uppdelat på två dagar och ca 22.5mil per dag. Jag tyckte absolut att jag tog pauser och njöt av naturen.

Jag har ju tyvärr inte så mycket tid pga jobb och familj så då gäller det att komprimera resan, men jag njuter gärna av att inte behöva gå upp, bara ta det lugnt och ta en lugn dag, som sagt kommer min Danmarksdag vara endast ca 60km ;)

Då jag tränar en del så är det här som en träningsresa fast utan krav på att jag måste cykla mig svettig hela tiden. Jag lovar att njuta och sova länge i alla fall en dag, kommer även lägga upp bilder under min tur :)
 
Hallå, det är bara att fråga på! :)

Min sadelväska, eller sadelstolpsväska för att vara exakt är en Vaude off road bag M. Den är faktiskt nyinköpt just för denna resa så har inte hunnit testa så mycket men då jag har testat liknande så har det fungerat bra.
Om man bara står upp och cyklar "vanligt" eller mindre ansträngt så är det ok, börjar du själv vackla så blir det ju mer vackeleffekt då den gör cykeln tyngre.

Men än så länge inga problem och det blir ingen överdriven vackling, det blir ett riktigt vackeltest i backarna från Värmland in mot Norge!

Där skriver jag en rapport på bloggen :)
 
ashäftigt att du pallar de distanserna. hade gärna haft dig som gäst men jag ska själv bort. en annan gång! lycka till och ha så kul och kom ihåg:

Man kan ha kul utan blommor!
 
Packat och klart = Redo för start

Tack i alla fall för att du var snäll att erbjuda från början! Ja, en annan gång kanske...nästa år kanske ja tar det lugnt och cyklar längs Göta Kanal, det ska ju vara jättefint!

haha jadu, dagsettaperna, än har jag ju inte börjat men det ska nog gå =) Jag får tröstäta en prinsessbakelse här och där om jag kommer i en svacka så löser det sig hehe

Nu har jag i alla fall packat och är redo, bara jobba en dag till, sen så!

Packlista finns nu på bloggen :)

davidtraning.blogspot.se
 
Jag är i Göteborg 1-2 maj :)

Ja, det är tur att jag är varmblodig, har sprungit i shorts senaste månaden (minst). Jag har med mig mina arm och benvärmare som är guld värda en blåsig dag!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.