Skaljackor: Conrad Kain vs Trollveggen

Hej!

Jag ska till och köpa en ny skaljacka och har hittat 2 modeller som jag gillar. Jag tänkter ha jackan året runt och använda den till så mycket som möjligt. Har någon några erfarenheter av dessa jackor?

Tierra: Conrad Kain
Norröna: Trollveggen

Beslutsångest. Tacksam för all hjälp.
Mvh Jonas.
 
Jag har också en Conrad Kain i XCR. Jag tycker att den är fantastiskt bra. I sommras hade jag med mig den på fjällvandringen och den fungerade utmärkt. Vintertid har jag främst använt den till att åka skidor i pistade nedfarter vilken. Även där fungerar den bra
 
byllsigt värre

Tycker att conrad cain är väldigt generöst tillskuren. Hade en tidigare i gore tex som satt mkt fint, den jag har nu är i paclite och sitter inte så gudomligt! Vet inget om Norröna dock... Arcteryx skulle annrs vara min skarpa rekomendation - fast å får man ju förståss hosta upp med det dubbla...
 
Jag har en Trollveggen och har bara gott att säga om den jackan. Bra passform, mycket bra huva och den utstrålar kvalitet. Jag har dock inte testat Tierras modell, men när jag valde stod valet mellan Marmot, Mountain Hardwear, Arcteryx och Millet. Jag valde Norröna helt enkelt för att den "kändes" bäst för mig!

/Dave
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.