Skaljackor i Goretex XCR Strech

Har börjat småkika på lite skaljackor i XCR Strech,

Har någon några erfarenheter av tierras intrepido
eller tnf Ama Dablam Stretch Infusion Jacket ?

eller av XCR strech öht.

Mvh Marcus

Har också kollat på XCR Stretch ett tag men det står inte så mycket om dom så
man undrar ju om det inte finns någon som har Stretch.Är det inget bra eller vad är det.
Kom igen nu och skriv några rader helst om TNF Ama Dablam Stretch Infusion Jacket men det går bra med vilken Stretch jacka som helst.

Mvh Håkan

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Inte XCR, men

eVENT strech kan jag inte klaga på. Rygg, skuldra och en del av ärmarna på Klättermusens Grim är i strechig eVENT. I mitt tycke gör det jackan bättre att cykla i, speciellt om man samtidigt har en ryggsäck som låser jackan mot ryggen. Vad gäller hållbarhet, vattentäthet och liknande har jag ingen riktig uppfattning. Inget att klaga på, men å andra sidan har jag inte utsatt det för extrema påfrestningar.

har en ama dablam.hur den nu stavas =) är nöjd med den förutom att den är smått omöjlig att få riktigt ren!.. ärmslutet framförallt har en förmåga att vägra "släppa" smutsen i tvätten!

Re: Inte XCR, men

polkovodets; sa:
eVENT strech kan jag inte klaga på. Rygg, skuldra och en del av ärmarna på Klättermusens Grim är i strechig eVENT. I mitt tycke gör det jackan bättre att cykla i, speciellt om man samtidigt har en ryggsäck som låser jackan mot ryggen. Vad gäller hållbarhet, vattentäthet och liknande har jag ingen riktig uppfattning. Inget att klaga på, men å andra sidan har jag inte utsatt det för extrema påfrestningar.

Är det inte så att Klättermusen använder Cutan i stretch-partierna? Det är viallafall ad jag har hört, men de kanske har bytt.

(Ursäkta att jag inte skriver nåt om XCR stretch, har inga erfarenheter av dessa)

Re: Re: Inte XCR, men

Mathew; sa:
Är det inte så att Klättermusen använder Cutan i stretch-partierna? Det är viallafall ad jag har hört, men de kanske har bytt.

Jag tror det var en blandning av eVENT och Cutan i 2002 års modeller (som Klättermusen bland annat därför reade ut på sin hemsida). I min 2003:a är det, i alla fall enligt isydda och medföljande lappar, eVENT rakt igenom.

TNF Ama Dablam Stretch Infusion Jacket

Hallå Swedish Berman (Mikael Hiort)

Vad har du för färg på jackan?
Går det tvätta den i 40 grader eller ha dom fegatt å satt 30 grader?
Vad är det för smuts du har problem med (Lera,olja)?
Hur är jackan när det är kalt ute?(Hur varm är jackan)

Hur nöjd är du med jackan på en skala 1-5

MVH Håkan

gul färg!

tvättas i 40grader!

smutsen e nog mest... lera, allmänt stänk från sthlms gator.. o gegga, moss skrap =) osv från flertalet vandringsvurpor

värmer ingenting i stort sätt.... kan dock bli varmt ändå när man är igång på cykeln...... nåja..

är nöjd med den förutom att smutsen e svår attt få bort!

betyg då kanske 4 tyyp =)

Ställde en renlighetsfråga här förut

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=18937

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips