Sjöstränder

Hej!

Letar efter fina sanstränder i sjöar runt göteborgsområdet.
Någon som har något tips?

Östra Nedsjön i Hindås blir mitt bidrag!

Tack

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Ett par mil brukar vara lagom, så Svartedalen och Vättlefjäll är absolut bra alternativ. Anledning till stränder är att jag alltid har barnen med mig och känner mig tryggare om det finns en fin långgrund sandstrand än en klippa ner rakt i djupet.

Vilka sjöar tänkte ni på?

Jesper

Stensjön i Mölndal har sandstrand, Rådasjön precis bredvid likaså. Många barnfamiljer på sommaren, men det roligaste jag har sett där är nog två kvinnor i 60 årsåldern som rastade sin hamster, :).

Aktuellt

Vandra säkert i värmeböljan

Vandra säkert i värmeböljan
Sommarvandringar står på schemat för många, men värmen ökar risken för både vätskebrist och värmeslag. Med rätt planering kan du njuta av turen.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.