sj vs DSB

appropa diskussionen om tagpriser sa tänkte jag tippsa om att det blir halva priset pa europeiska tagresor om man beställer pa SJs konkurent DSB i danmark www.dsb.dk

Kan nog passa.

Jag har gennom DSB beställt en 1 pers. enkel Stockholm - Malmö + 2 pers. t&r med sovplats København - Bern för 3300 Dkr (~3900 Skr). Till veckan efter har jag gennom SJ beställt 2 pers. t&r med sovplats Malmö - Braunschweig (strax utanför Berlin), till ca. 4800 Skr. Turen till Braunschweig är 8 timmar kortare men nästan 1000 Skr dyrare.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Vore intressant

om man såg en direkt jämförelse med samma tåg samma dag etc. SJs priser i Sverige varierar ju flera hundra procent i Sverige beroende på veckodag typ av biljett när man beställer etc.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips