Livslängd sovsäck

Insåg just att min fluffiga och nya fina WM Antelope SDL faktiskt är snart 12 år gammal...försökte räkna nätter, tappade räkningen efter 250.

Förvaras i flyttkartong, packas upp först och ner sist på tur. Påslakan, har aldrig tvättats. Lär nog hålla minst 12 år till...

...har några riktigt gamla dunsäckar i bomull också från 60-talet. Används ibland på sommaren, klarar fortfarande nollan. Samtidigt har två syntetsäckar packats upp nya, sett sin bästa tid och sedermera blivit minnen blott...

Dun, alla gånger...

//J

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Sovsäcksålder...

Mina egna säckar och ålder enligt följande (lakan används generellt):

Caravan Squader: Inköpt 1983 och mina scoutande söners favorit (camofärgad...). Funkar 3 säsonger av 4 - dock inte gärna mycket under 0 grader numera....

Alungjak (ommärkt): Inköpt av min far på 70 talet och väldigt varm men skrymmande enligt mina söner. Dock bara halvlång dragkedja.

Caravan Carry Combi: Inköpt 1986: Fungerar klockrent. Dock trasig dragkedja på dunsäcken... som jag löst genom att jag sytt ihop den...

Väntar fortsatt på att den första säcken skall ge upp...

Vänligen//Dag

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips