Livslängd sovsäck

Insåg just att min fluffiga och nya fina WM Antelope SDL faktiskt är snart 12 år gammal...försökte räkna nätter, tappade räkningen efter 250.

Förvaras i flyttkartong, packas upp först och ner sist på tur. Påslakan, har aldrig tvättats. Lär nog hålla minst 12 år till...

...har några riktigt gamla dunsäckar i bomull också från 60-talet. Används ibland på sommaren, klarar fortfarande nollan. Samtidigt har två syntetsäckar packats upp nya, sett sin bästa tid och sedermera blivit minnen blott...

Dun, alla gånger...

//J

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Sovsäcksålder...

Mina egna säckar och ålder enligt följande (lakan används generellt):

Caravan Squader: Inköpt 1983 och mina scoutande söners favorit (camofärgad...). Funkar 3 säsonger av 4 - dock inte gärna mycket under 0 grader numera....

Alungjak (ommärkt): Inköpt av min far på 70 talet och väldigt varm men skrymmande enligt mina söner. Dock bara halvlång dragkedja.

Caravan Carry Combi: Inköpt 1986: Fungerar klockrent. Dock trasig dragkedja på dunsäcken... som jag löst genom att jag sytt ihop den...

Väntar fortsatt på att den första säcken skall ge upp...

Vänligen//Dag

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips