SIM kort till Ericsson satellittelefon?

SIM-kort till Ericsson R290 satellit?

Jag nyttjar en Ericsson R290 med Telia GSM samt Globalstar.

Jag har precis fått ett nytt SIM kort från Telia och plötsligt går det inte att starta satellittelefonen, Ericsson R290!!!

Telia påstår sig inte ha några "gamla" typer av SIM kort kvar. Någon som löst liknande problem?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
sim kort

Hej,
Det visade sig efter >10 samtal med kundtjänst att om man har ett gammlt simkort (typ mitt gamla inaktiva) går det bra att ta med det till en teliabutik och få det aktiverat istället för det nuvarande. ett kortbyte helt enklet men du måste själv leta reda på ett gammlat "8K" kort.
/Anders

Vad jag har hört så är det inte minnet på SIM-kortet som ställer till problemet, utan att de nya korten har ändrats på något vis när 3G kom och det är denna ändring som vissa äldre telefoner inte tycker om.

ok, då kan det finnas hopp. Är det någon som vet vad laddaren har för beteckning och om den går att köpa någonstans? Har fått tag i en MYCKET fin telefon men ingen laddare...

Jo, googlat har man ju gjort, var först och främst ute efter en 230v laddare. Det finns inte... Har varit i kontakt med SonyEricsson med negativt resultat. Har hört efter med Anovo/Engström, de har själva letet i två år utan framgång. Fick till slut bestaälla en 12v laddare...

losning idag

tankte sparka liv i en gammal trad, har samma trubbel med min r290 som vagrar ta halebops 3g kort. ni so, fortfarande anvander luren. vilken losning har ni. cordland har ju ett sim for 650 men det vore trevligt att komma billigare undan.

funkar gamla telia sim fortfarande eller gaar det kanske att uppdatera luren hos ericsson

Tag ett gammalt kort

Jag hade ett gammalt (8K) kort liggande. Gick med det till Teliabutiken och bad dem skriva över mitt abonemnag på det kortet. Fungerar bra.

Hälsningar Anders

Någon som har ett gammalt Telia-SIM-kort

Tänkte uppdatera mig på detta. Har också en Ericsson R290 och med mitt moderna Telia SIM-kort på 64 K så stänger den bara av sig så fort den ska börja läsa från SIM-kortet.

Om jag däremot sätter in ett Tele2-kort (av okänd minnesstorlek) så fungerar det, men däremot inte att ringa eftersom Tele2 inte har något roamingavtal med Globalstar

Någon som har ett Telia SIm-kort 8K liggande som kan skänkas eller säljas billigt till mig? Eller finns det andra bra lösningar på problemet?

argh!

fick precis ett 32k-kort av telia och det fungerade inte heller, så om någon har ett 8k kort till mig med är jag evigt tacksam!!

funkar det med 16k-kort?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips