Signalraketer på postorder?

Halloj!

Är det någon här som har ett bra tips på företag som säljer signalraketer och nödbloss på postorder?

Ska sticka ut på en dryg veckas paddling i stockholms ytterskärgård på lördag, så det brådskar lite grann.

Tackar och bockar,

.Patrik.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack för alla svar...

det slog mig också precis när jag skickat in frågan att man kanske inte får skicka nödraketer med post, men det verkar ju inte vara några problem. Jag har i alla fall lyckats beställa ... med det inte sagt att jag får några :)

Tack för hjälpen i alla fall alla som sitter inne en sån här solig dag!

ps. Brune, jag skäms ... men det gav faktiskt olika svar.

.Patrik.

Vat i Stockholm

Skall ut och paddla en vecka och tänkte skaffa mig lite bättre nödsignaler. Var kan man köpa detta i Stockholm??

Jag vet att de hade både lys och färdiga nödsatser i båtaffären i Åmål. Jag vet dock inte om de skickar på post.

Är på jakt efter ett litet nödkitt för att ha med mig på fjället om problem skulle uppstå, men är lite osäker på vad det är som lämpar sig bäst på fjälltopparna? har tidigare haft med mig ljusstavar som man knäcker och skakar, men dessa syns inte från långt håll. har nu börjat kolla på någon form av nödbloss istället, det är nästan uteslutande båtaffärer som säljer detta och dem är anpassade för havet många gånger.
verkar finnas en uppsjö av olika modeller, former och storlekar. några olika modeller är handbloss, fallskärmsljus, fallskärmsraketer, röksignaler, bengaler osv.

mitt krav är att det skall ta så lite plats som möjligt, vara lätt och praktiskt men samtidigt ge ett starkt ljus!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips