Sierra Designs tält

• Trådstartare skog_i_lund@hotmail.com (peter)
  • Start datum

skog_i_lund@hotmail.com (peter)

Gäst
Någon som har någon erfarenhet av Sierra Designs tält? Har själv ett Polaris som jag fick billigt för några år sedan. Hittills har det fungerat utmärkt, men aldrig provat det i riktigt hårt väder. Har sökt info. om det aktuella tältet men ej funnit någon på nätet.

Mycket bra

Jag har använt ett Sierra Designs Stretch Dome i cirka fem år och är mycket nöjd med det. Det liknar VE-25 och har samma väv och Eastonbågar. I Kanada och USA där jag har vandrat en del är Sierra Designs tält mycket populära. De tält vi vanligtvis ser i Sverige existerar knappt där, med undantag för just amerikanska tält vilket Sierra Designs är. Just den modell som du äger har jag inte hört talas om men det är säkert ett tält av god kvalitet. Hoppas att du får samma glädje av ditt tält som jag har haft med mitt.

Mvh Rikard

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips