Sierra Designs tält

• Trådstartare skog_i_lund@hotmail.com (peter)
  • Start datum

skog_i_lund@hotmail.com (peter)

Gäst
Någon som har någon erfarenhet av Sierra Designs tält? Har själv ett Polaris som jag fick billigt för några år sedan. Hittills har det fungerat utmärkt, men aldrig provat det i riktigt hårt väder. Har sökt info. om det aktuella tältet men ej funnit någon på nätet.

Mycket bra

Jag har använt ett Sierra Designs Stretch Dome i cirka fem år och är mycket nöjd med det. Det liknar VE-25 och har samma väv och Eastonbågar. I Kanada och USA där jag har vandrat en del är Sierra Designs tält mycket populära. De tält vi vanligtvis ser i Sverige existerar knappt där, med undantag för just amerikanska tält vilket Sierra Designs är. Just den modell som du äger har jag inte hört talas om men det är säkert ett tält av god kvalitet. Hoppas att du får samma glädje av ditt tält som jag har haft med mitt.

Mvh Rikard

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips