Sidfickor ca 10 liter

Nån som har tips på sidfickor, ca 10 liter per styck behövs... Så lätta som möjligt ska de förstås vara...

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!
Så lätta som möjligt, då lär det bli någon nät-variant? 10 liter styck låter stort, vad ska du ha i dem då? Nät-fickor trivs förstås inte med allför tunga eller vassa laster. Själv ska jag kolla på varianter som eg. är gjorda för att organisera i resväskor "pack cubes" kallas de väl. Med litte moddning kan de nog blir bra.

jamo; sa:
Så lätta som möjligt, då lär det bli någon nät-variant? 10 liter styck låter stort, vad ska du ha i dem då? Nät-fickor trivs förstås inte med allför tunga eller vassa laster. Själv ska jag kolla på varianter som eg. är gjorda för att organisera i resväskor "pack cubes" kallas de väl. Med litte moddning kan de nog blir bra.

Silnylon tänker jag mig närmast. Vad jag kommer att ha i dem vet jag inte exakt, troligen blir det inte alltför tunga grejer. Det handlar om att jag ska ut med en extra person (min son). Jag behöver m a o kunna bära en del extra prylar. Ett alternativ är att skaffa en helt ny ryggsäck, ett annat är att så att säga bygga ut den jag redan har. Om jag hittar ett par lämpliga sidfockor känns det senare som en vettigare lösning.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.