Sidfickor ca 10 liter

Nån som har tips på sidfickor, ca 10 liter per styck behövs... Så lätta som möjligt ska de förstås vara...

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Så lätta som möjligt, då lär det bli någon nät-variant? 10 liter styck låter stort, vad ska du ha i dem då? Nät-fickor trivs förstås inte med allför tunga eller vassa laster. Själv ska jag kolla på varianter som eg. är gjorda för att organisera i resväskor "pack cubes" kallas de väl. Med litte moddning kan de nog blir bra.

jamo; sa:
Så lätta som möjligt, då lär det bli någon nät-variant? 10 liter styck låter stort, vad ska du ha i dem då? Nät-fickor trivs förstås inte med allför tunga eller vassa laster. Själv ska jag kolla på varianter som eg. är gjorda för att organisera i resväskor "pack cubes" kallas de väl. Med litte moddning kan de nog blir bra.

Silnylon tänker jag mig närmast. Vad jag kommer att ha i dem vet jag inte exakt, troligen blir det inte alltför tunga grejer. Det handlar om att jag ska ut med en extra person (min son). Jag behöver m a o kunna bära en del extra prylar. Ett alternativ är att skaffa en helt ny ryggsäck, ett annat är att så att säga bygga ut den jag redan har. Om jag hittar ett par lämpliga sidfockor känns det senare som en vettigare lösning.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.